Інклюзія – вимога часу

Актуальним питанням реформування системи освіти в Україні є впровадження інклюзивного навчання. Інклюзія у сфері освіти передбачає розроблення і впровадження широкого спектру навчальних стратегій для більш гнучкого реагування на розмаїття потреб учнів і студентів з особливими потребами.

Основою концепції інклюзивної освіти є принцип, що всі діти і студентська молодь, незважаючи на різне культурне і соціальне походження, різні рівні фізичних та навчальних можливостей, повинні мати однакові умови для реалізації освітніх потреб в усіх типах закладів освіти. Ідеологія інклюзивної освіти спрямована на забезпечення кожній людині, усім відособленим і вразливим групам умов для результативного навчання. Такий підхід допомагає адаптувати освітнє середовище до потреб учнів і студентів, які відрізняються своїми навчальними можливостями.

9 лютого 2021 року в рамках роботи обласного методичного об’єднання працівників психологічної служби коледжів було проведено методичний онлайн-семінар на тему «Психолого-педагогічний супровід студентів з особливими освітніми потребами в закладах вищої та фахової передвищої освіти. Активні форми соціально-психологічної роботи з учасниками процесу інклюзивного навчання». У роботі семінару взяли участь практичний психолог Комунального закладу вищої освіти «Барський гуманітарно-педагогічний коледж» Гулько О.М. та соціальний педагог Лемпій Н.О.

З вітальним словом до працівників психологічної служби звернулася директор навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області, кандидат педагогічних наук Каменщук Т.Д., яка наголосила, що важливим аспектом у процесі соціально-педагогічної роботи в інклюзивних умовах є формування професійно ціннісних орієнтацій, професійно-особистісних якостей, умінь та професійних компетенцій.

Соціальний педагог Комунального закладу вищої освіти «Вінницький гуманітарно-педагогічний коледж» Сорочан М. П. поділилася досвідом роботи з питань упровадження інклюзивної освіти.

Учасники семінару провели професійний тренінг: вивчали нормативну базу, переглядали тематичні відео, аналізували педагогічні ситуації, виконували вправи.

Семінар був корисним для всіх учасників, оскільки забезпечив чіткі методичні рекомендації для вдосконалення професійних навичок упровадження інклюзивної освіти.

Лемпій Н.О.,

соціальний педагог коледжу

Найцікавіше