Майбутні педагоги поділилися враженнями від переддипломної практики

Відбувся захист переддипломної практики студентів 41-Ш і 42-Ш груп (методисти Марчук С.В., Савчук О.Г) та 2-МБШ групи (методист Марчук С.В.) спеціальності 013 «Початкова освіта».

У період із 10 січня по 23 лютого студенти мали змогу випробувати свої сили як майбутні вчителі початкових класів, а також як класні керівники та педагоги-організатори, учителі інформатики, образотворчого мистецтва, англійської мови.

Практика розпочалася зі спостереження уроків у класах, за якими здобувачі освіти були закріплені, і тривала в очному, а в деяких школах у зв’язку з карантинними обмеженнями – дистанційному режимі.

У ході захисту педагогічної практики студенти поділилися враженнями від роботи з дітьми, підготували презентації проведених уроків та позакласних заходів зі спеціальності. Для позаурочної виховної роботи практиканти обирали актуальні теми, на перше місце ставили проблеми, пов’язані з профілактикою Covid-19, формуванням здорового способу життя та проявами булінгу.

Під час виступів студенти вказали на недоліки онлайн-навчання; це, зокрема, відсутність «живого» спілкування, незначна кількість учнів на уроках, великий відсоток тих, хто не виходить на відеозв’язок або ж не вмикає відеокамеру, використовуючи нікнейми. Проте всі практиканти стверджували, що дистанційне навчання, попри вказані недоліки, є хорошим професійним досвідом як для педагогів, так і для учнів; і в майбутньому ймовірні зміни у функціонуванні закладів освіти студенти пов’язують, передусім, зі «змішаним» навчанням, коли гармонійно поєднуються очна (традиційна) та дистанційна форми освітньої діяльності.

«Головним досягненням і успіхом у ході практики вважаю набуття педагогічної впевненості та свідомості своїх дій під час уроку, чого мені не вистачало на початковому етапі роботи з дітьми»,– переконана Грубюк Анастасія.

«Праця педагога складна, але вона приносить задоволення. Дуже приємно, коли твоя праця не є марною, коли ти відчуваєш віддачу і подяку за свій труд. Саме це я відчула, коли проводила заняття з додаткової спеціальності «Педагог-організатор»… Я зрозуміла, що бути вчителем – це моє. Мені подобається організовувати дітей, залучати їх до різних видів діяльності, розвивати їхні таланти», – поділилася своїми думками Рожко Ольга.

Позитивні враження про практику вихованців висловили завідувач кафедри педагогічних дисциплін Федорчук Наталія Анатоліївна та куратор 41-Ш групи Кузнєцова Людмила Василівна. А викладачі-методисти Марчук Світлана Віталіївна і Савчук Олена Григорівна відзначили, що всі студенти сумлінно та відповідально поставилися до виконання завдань практики, набули безцінного досвіду під час безпосередньої педагогічної діяльності та в умовах дистанційної роботи з учнями.

Майбутні педагоги в ході обміну думками зазначили, що практика дала їм змогу наочно переконалися: робота вчителя складна і дуже відповідальна, потрібно знайти підхід до кожної дитини, залучити до роботи всіх учнів, щоденно працювати над розвитком їхніх здібностей. Кожен здобувач зізнавався в тому, що йому сподобалося бути в ролі вчителя і професійно спілкуватися з дітьми. А студенти 41-Ш висловили одностайну позицію: «Сьогодні впевнено можемо сказати: будемо реалізовувати себе в професії вчителя. І ми пишаємося своїм вибором!».

Цікаво і змістовно пройшла практика студентів 2-МБШ групи, про що свідчать яскраві світлини, продемонстровані під час захисту. На них – відкриті усмішки вихованців, натхненні обличчя практикантів, світлі класи – усе те, що створює неповторну атмосферу педагогічної праці.

Галина ДУБЕЛЬ, студентка 41-Ш групи,

Свірнюк Катерина СВІРНЮК, студентка 42-Ш групи,

Діана ДУДКЕВИЧ, СТУДЕНТКА 2-МБШ групи





Найцікавіше