Захист переддипломної педагогічної практики

Захист переддипломної педагогічної практики в 41-ОМ групі відбувся в онлайн-режимі 31 березня.

Здається, нещодавно студенти групи з острахом давали свої перші уроки образотворчого мистецтва і трудового навчання. Хвилювалися, готували багато наочності, створювали презентації; шукали цікавий художній матеріал, репродукції картин, фотоілюстрації; підбирали музику для практичної частини уроку. Робили все можливе, щоб тільки бути на хорошому рівні, не осоромитись, не чути докорів за слабку підготовку…

Щоб краще зрозуміти оновлену систему навчання мистецтва в руслі НУШ, її підходи та вимоги, усі студенти групи ще на 3 курсі пройшли навчання для вчителів початкової школи від EdEra. Поступово кожен із них усвідомлював, що практиканти йдуть у школу, аби навчитися бути вчителем. І проблема не тільки в тому, щоб навчити школярів гарно малювати, ліпити, виконувати аплікації, засвоїти основні поняття та аналізувати твори мистецтва…Учителеві треба вміти приносити в клас позитив, життєлюбність; спрямовувати погляд дітей на красу навколишнього середовища, пробуджувати в них натхнення на творчість, задоволення від набутих знань і вмінь, радість від продукування цікавих креативних ідей. І все це з часом має стати складовими мудрого життя порядної людини в соціумі...

Кожен пробний урок та заняття мали статус відкритих уроків. І під час кожного з них студент відчував стимул від присутності методиста та одногрупників, які могли щось підказати, навіть поглядом, жестами, пошепки…

Через карантинні обмеження більшу частину пробних уроків студенти провели в режимі онлайн, не маючи можливості спілкуватися з реальними учнями. Але й у такої практики були свої плюси. Інтернет містить великий обсяг візуальної інформації. Тож практикант може легко зорієнтуватись у пошукові короткотривалих відеоматеріалів чи репродукцій картин. Окрім того, сучасна молодь навчилася швидко та якісно створювати власні презентації, працювати з інтерактивною дошкою. Тож студенти перестали боятися демонструвати активність під час онлайн-уроків і занять, як то було в перші дні.

Переддипломна практика має свої особливості. Інколи за один день потрібно було провести 3-5 уроків у різних класах. Студенти-художники щотижня проводили 7 уроків образотворчого мистецтва (по одному в 1-7 класах), 8 уроків трудового навчання (у 1-8 класах), а також одну виховну годину та одне гурткове заняття. І так протягом чотирьох тижнів. Усього 42 уроки образотворчого мистецтва, 48 уроків трудового навчання, 6 виховних годин та 4 гурткові заняття. Або ж 100 годин і стільки ж конспектів. Так, це був справжній іспит на витривалість і готовність до професійної діяльності. Практика проходила безпосередньо в школі, у контакті з адміністрацією, класним керівником закріпленого класу, з учителями образотворчого мистецтва і трудового навчання в 5-7 і 5-8 класах та вчителями цих предметів у початковій школі.

Отримавши важливі настанови від завідувача практики Марчук С.В., від методистів: Богуцького С.П., Бондарчук С.Л. та Романюк А.М., – здобувачі освіти роз’їхалися по школах, із якими було укладено договори.

Безумовно, практиканти відчули певний острах від широкого фронту роботи; кожен задумався, чи зможе подолати труднощі, витримати великий обсяг нових обов’язків, високу відповідальність. Також студенти відчули більше самостійності і потребу в тісній взаємодії з учителями школи, атмосфера якої полонила художників-четвертокурсників з головою.

За час практики студенти 41-ОМ вчасно структурували і скомпонували необхідну документацію. Вони створили змістовні звітні презентації, які, враховуючи позитивні відгуки вчителів та адміністрації школи, були трохи схожими на рекламні проєкти з цікавими відеоматеріалами і світлинами, із котрих на нас дивились усміхнені вчителі образотворчого мистецтва і трудового навчання, класні керівники та директори шкіл. На більшості фотознімків практиканти були поруч із дітьми різних вікових категорій. І їх об’єднували позитивні емоції, натхненна творчість, гордість за успішно виконані роботи, представлені на виставках...

Захист практики видався цікавим, емоційним і достойним. А студенти групи Горобець Євгенія, Мукоїд Ярослава, Процкова Віта, Сус Лілія, Федьків Валерія і Шаповал Альона якістю звітної документації та грамотними позитивними виступами підтвердили п’ятірки, які їм виставили вчителі та керівництво шкіл.

Безперечно, чергову сходинку особистісного фахового зростання успішно пройдено. Тепер студентам саме час подумати про бакалаврат як новий етап активного здобуття знань та професійних умінь і чудову можливість продовжити спілкування з друзями та улюбленими викладачами.

Бондарчук С. Л., методист практики



Найцікавіше
Актуальні новини
Архів
Пошук за тегами
Ще немає тегів.
Ми в соцмережах
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

Лічильник:

© КЗВО "Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського"

  • Белая иконка facebook
  • Иконка Twitter с прозрачным фоном
  • White Google+ Icon
  • White YouTube Icon