ОСВІТЯНИ БАРСЬКОГО ЛІЦЕЮ №3 ПОБУВАЛИ В АРТЦЕНТРІ «КЕРАМІЧНЕ ДИВО»
- serg-zelenjuk
- 3 дні тому
- Читати 2 хв

У межах освітньо-дослідницької програми «Освіта. Безпека. Довіра» 1 травня в артцентрі «Керамічне диво» відбувся надзвичайно важливий та ресурсний захід для педагогічної спільноти – терапевтична зустріч «Переключись», учасниками якої стали освітяни Барського ліцею №3 Барської міської ради.
Провів захід гончар, педагог, засновник артпростору «Керамічне диво» Вадим ШПАКОВАТИЙ.
Центральною практикою зустрічі стала глинотерапія – один із напрямів арттерапії, що базується на роботі з глиною, як із пластичним природним матеріалом, здатним відновлювати внутрішню рівновагу, знижувати рівень стресу і тривожності. Глинотерапія не лише має виражений терапевтичний ефект, але й активізує творчий потенціал людини, формує нові смисли та сприяє внутрішній трансформації.
Педагоги – це не лише носії знань, а й емоційні лідери, які тримають баланс у класах, реагують на виклики дітей і водночас залишаються вразливими до перевантаження. Саме тому так важливо надавати їм інструменти емоційної саморегуляції, простори підтримки і ресурсу. Арттерапевтична майстерня стала саме таким простором, де можна не говорити, а відчути, не навчати, а дозволити собі побути учасником, не оцінювати, а просто бути.
Виготовлення керамічних виробів сприяє розвиткові інтелектуальних здібностей, зростанню самооцінки, підвищенню мотивації до активної участі в соціально-культурному житті та набуттю навичок професійної майстерності.
Кожен виріб, створений руками педагогів, став не лише виявом індивідуальності, а й метафорою трансформації: зі стану перевтоми – у стан присутності, усвідомлення, внутрішньої тиші.
Захід «Переключись» відбувся в контексті реалізації програми «Освіта. Безпека. Довіра», спрямованої на підтримку психологічного добробуту учасників освітнього процесу. Її мета – посилення взаємозв’язків у системі «учитель – учень – батьки», покращення комунікації, формування атмосфери взаємної підтримки, довіри та безпеки. Особливої актуальності такі ініціативи набувають в умовах зростання емоційного виснаження педагогів, пов’язаного з викликами війни, соціальної нестабільності і навантажень освітнього процесу. Тож формат терапевтичної артмайстерні як безпечного, підтримувального простору для «переключення», рефлексії та натхнення був обраний організаторами не випадково.
Проєкт став можливим завдяки фінансовій та інституційній підтримці ІСАР Єднання в межах ініціативи «Посилення Фондів Громад України», що реалізується через грантові конкурси для підтримки місцевих громадських організацій. Це приклад успішної взаємодії інституцій, коли локальні ініціативи стають інструментами глибоких трансформацій.
Участь у таких заходах дозволяє педагогам не лише розвиватися професійно, а й турбуватися про власне ментальне здоров’я, що, у свою чергу, позитивно впливає на освітнє середовище загалом.
Надія БЛІДЧЕНКО, заступник директора
з гуманітарної освіти і виховної роботи
留言