ГОСТЬОВА ЛЕКЦІЯ ОЛЕСІ РЕЗНЮК – УЧИТЕЛЬКИ МИСТЕЦТВА І ТЕХНОЛОГІЇ
- Вероника Тесля
- 18 годин тому
- Читати 3 хв

25 листопада відбулася гостьова лекція з Олесею РЕЗНЮК (Крушельницькою) – учителькою мистецтва і технології Малодолинського загальноосвітнього закладу середньої освіти Чорноморської міської ради Одеської області.
У минулому Олеся Володимирівна – випускниця Барського педагогічного училища (1998 р.), здобувачка спеціальності «Образотворче мистецтво», староста групи, де навчався й Віктор БРОНЮК – лідер гурту «ТіК» і громадський діяч. Сьогодні вони активно співпрацюють як волонтери.
Завдяки фаховій обізнаності і творчій педагогічній діяльності Олеся РЕЗНЮК була визнана вчителем року Одеської області. На рахунку вчительки 12 тисяч традиційних українських писанок, які вона розписала, взявши участь в мистецькому проєкті Оксани Мась. Ім’я Олесі Володимирівни добре відоме й тим, що вона брала участь у виконанні герба міста Чорноморська (на цю грандіозну роботу пішло понад 5000 пластикових кришечок); результат увійшов до Реєстру рекордів України. З 2014 року Олеся Володимирівна є активною волонтеркою і громадською діячкою, вона регулярно залучає українських і зарубіжних спонсорів для допомоги потерпілим від лиха війни землякам та українським захисникам, що перебувають на передовій лінії фронту.
Під час онлайн-діалогу викладачі і студенти почерпнули багато цікавої і корисної інформації з багаторічного досвіду вчительки, яка активно працює над реалізацією завдань Нової української школи.
З уст Олесі Володимирівни цікаво прозвучала розповідь про те, як вона під час літніх канікул потрапила до Швеції, де мала нагоду оселитись на території традиційної вальдорфської школи, у якій продовжували мешкати окремі учні, учителі та майстри образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва. Пані Олеся охоче поділилась інформацією про особливості вальдорфської педагогіки, базові наративи якої лягли в основу НУШ. Сьогодні контакти української вчительки з цією школою залишаються активними й динамічними, тому розповідь мисткині була живою, актуальною і цікавою. Вона розповіла про принципи організації вальдорфських шкіл, підтримку їхньої освітньої діяльності з боку держави та про систему навчання, виховання і саморозвитку в них дітей і молоді різних вікових категорій.
Олеся Володимирівна зауважила, що Швеція сьогодні є країною високих технологій, але населення її живе досить самобутньо: не є зацикленим на саморекламі; одягається, оздоблює житло та поводиться досить просто. Швеція має потужний Інтернет, телефонні зв’язки, але діти та молодь є незалежними від гаджетів. Інтернет у традиційній вальдорфській школі чудово працює зовні, але не в приміщеннях класів. Доступ до нього мають лише вчителі, якщо виникає потреба продемонструвати щось через монітор. Учні ж користуються гаджетами рідко, вони не засиджуються в соціальних мережах, а проживають реальне життя доволі динамічно та цікаво.
Кожен учень вальдорфської школи має суттєву артпідготовку за рахунок того, що активно випробовує власні сили в живописі, кераміці, ковальстві, обробці деревини, текстилю. Учні і педагоги не лише створюють артоб’єкти, але й навчаються використовувати в якості матеріалів вторинну сировину; це помітно покращує екологічну обстановку, враховуючи, що такий підхід до повторного використання речей, які, зазвичай, відправляють у смітник, більшість шведів розумно використовує в побуті, даючи їм друге життя в доречних естетичних формах. Результатом є прекрасна екологічна ситуація в Швеції, відсутність сміттєзвалищ та висока естетика оформлення кожного куточка країни об’єктами архітектури, скульптури, декоративно-прикладного мистецтв, живопису тощо.
Олеся Володимирівна зауважила, що в Україні сьогодні також діють вальдорфські школи, наприклад відома вальдорфська школа в центрі Одеси. Але, попри всі її елементи (класи верхової їзди, класи фехтування, зустрічі з відомими особами естради і кіно), унікальність, цікавість, неординарні проєкти, ця школа є приватним престижним і статусним закладом для дітей, чиї батьки готові сплачувати за надані послуги досить великі рахунки.
Мисткиня розповіла про варіант справжнього європейського підходу до вальдорфської системи, яка готує молодих шведів до активного усвідомленого життя та дає міцний імпульс жвавого саморозвитку особистості. Вона звернула увагу на те, що й українські педагоги можуть підкорегувати вектор підготовки дітей і студентства, та розповіла про методи, якими європейці запобігають залежності молоді від гаджетів.
Після лекційної частини мисткиня поділилася ідеями, як можна своїми руками оздобити екологічні сумки-шопери, одяг, використовуючи сучасні мотиви та матеріали. У межах лаконічного майстер-класу вона пояснила головні принципи художньої роботи, дала поради художньо-технічного змісту і застереження, що мають забезпечити високу результативність роботи тих, хто забажає випробувати себе в ролі послідовників майстрині.
Під кінець зустрічі представники адміністрації, студенти та викладачі поставили Олесі Володимирівні багато запитань щодо творчості, мистецьких проєктів, особливостей і методів арттерапії в цей важкий для українців час.
Організатори зустрічі дякують усім, хто знайшов можливість приєднатися до діалогу з цікавою творчою особистістю.
Світлана БОНДАРЧУК, викладачка
кафедри мистецьких дисциплін,
модераторка зустрічі








































Коментарі