МЕТОДИЧНА РАДА ПРО ІННОВАЦІЇ ТА ВИКЛИКИ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВІЙНИ
- Вероника Тесля
- 2 дні тому
- Читати 2 хв

17 листопада відбулося засідання методичної ради, під час якого були розглянуті питання, що стосувалися особливостей викладання мистецьких дисциплін практично-творчого спрямування під час війни.
Засідання відкрив кандидат педагогічних наук, голова методичної ради, директор коледжу Петро САВЧУК, який наголосив, що в складні часи мистецтво стає не лише освітнім інструментом, а й простором сили, єдності та духовної опори.
Мистецьку співпрацю із ЗЗСО як запоруку посилення навчальної мотивації майбутніх студентів коледжу представив Олександр ДАНЬКОВ, наголосивши, що така співпраця виконує кілька важливих функцій. По-перше, це профорієнтація в дії, коли учні не просто слухають інформацію про спеціальності, а занурюються у творче середовище: беруть участь у майстер-класах, зустрічах, бесідах. По-друге, це формування позитивного емоційного образу коледжу – місця, де підтримують, надихають, розкривають таланти. По-третє, це підсилення внутрішньої навчальної мотивації, де творчі інтереси учнів можна перетворити на професію.
Інноваційні методи навчання майбутніх учителів мистецьких дисциплін презентувала Оксана КОЦУРАК, яка, зокрема, наголосила, що студент постає не пасивним виконавцем завдання, а й активним співтворцем музично-педагогічного продукту, автором власної траєкторії професійного зростання. Викладач – не тільки носій готових зразків, а й наставник, модератор творчого пошуку, партнер у спільній роботі. Оксана Михайлівна переконана, що саме в такому підході – поєднанні очних і дистанційних форм, використанні цифрових технологій, проєктного та рефлексивного компонентів – полягає реальна інноваційність підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в коледжі.
Сучасні виклики у підготовці майбутнього педагога-музиканта окреслила Дарина МАГЕЛЬНИЦЬКА. Одним із найвагоміших викликів, на думку викладачки, є цифровізація освіти, компетентнісний підхід, духовно-культурне середовище. Майбутній педагог-музикант має володіти не лише традиційними формами роботи, а й сучасними цифровими інструментами: інтерактивними платформами для музичного навчання (це інтерактивні дошки; безкоштовні програми (нотні редактори) для створення, редагування та відтворення музичних партитур; онлайн-платформи і творчі інструменти для створення музики, які працюють прямо у веббраузері користувача; безкоштовні освітні онлайн-сервіси від Google, що дозволяють користувачам експериментувати з музикою та звуком (Flat, MuseScore, Soundtrap, Chrome Music Lab) тощо.
Майбутній учитель музики, як зазначає Дарина Вікторівна, має бути мультифункціональним фахівцем: і виконавцем, і організатором, і психологом, і наставником. У час глобалізації перед майбутнім педагогом-музикантом постає важливе завдання – зберегти власну національну ідентичність. Адже саме музичне мистецтво формує духовний стрижень нації, передає її культурний код, традиції, моральні й естетичні цінності. Тому в процесі підготовки майбутнього вчителя музики потрібно акцентувати увагу на українській пісенній спадщині, фольклорі, творчості сучасних українських композиторів.
У ході засідання методичної ради викладачі коледжу представили для затвердження протоколом ряд методичних рекомендацій.
Засідання методичної ради засвідчило, що викладачі мистецьких спеціальностей демонструють професійну витримку, творчу гнучкість та інноваційний підхід, забезпечуючи студентам можливість зростати в мистецькому середовищі, яке надихає, підтримує та формує їхню професійну і духовну зрілість. Мистецтво залишається простором сили, культурного опору та національної стійкості – тим осередком, у якому народжуються нові цінності, що зміцнюють українську ідентичність.
Людмила КАПЛИЧНА,
методист коледжу, доктор філософії




















































































Коментарі