НАЦІОНАЛЬНІ СМИСЛИ УКРАЇНСЬКОЇ ОПЕРИ: ДОСВІД БІНАРНОГО ЗАНЯТТЯ
- Вероника Тесля
- 2 дні тому
- Читати 1 хв

Модернізація системи професійної підготовки майбутніх фахівців потребує оновлення традиційних форм організації освітнього процесу, зокрема проведення бінарних занять, які сприяють активізації навчально-пізнавальної діяльності здобувачів.
У межах вивчення дисципліни «Українська та світова музична література» для здобувачів фахової передвищої освіти спеціальності 014 «Середня освіта» (014.13 «Середня освіта. Музичне мистецтво») 17 листопада було проведено бінарне заняття на тему «С. Гулак-Артемовський «Запорожець за Дунаєм»: декодування оперного тексту». Його підготували та провели Ірина ДІКУН, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри мистецьких дисциплін КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського», і Тетяна ПРОКОПОВИЧ – кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри музикознавства, фольклору та музичної освіти РДГУ. До слова, освітні заклади в партнерській співпраці успішно реалізовують творчі проєкти та науково-методичні заходи.
Основна мета бінарного заняття полягала в тому, щоб у процесі активного діалогу розкрити майстерно приховані композитором в опері національну ідею і патріотичний підтекст, акцентувати увагу на ціннісних пріоритетах українців.
Студенти активно долучилися до обговорення запропонованих питань та аналізу історичних фактів, висловлювали власні спостереження щодо драматургії опери, інтерпретації музичних характеристик героїв, порівняння європейських традицій музично-драматичного мистецтва й української опери.
Проведення бінарного заняття сприяло поєднанню теоретичних знань та музично-аналітичного досвіду студентів, формуванню в них цілісного уявлення про творчість С. Гулака-Артемовського, значущість опери «Запорожець за Дунаєм» у контексті розвитку національної музичної культури в середині ХІХ століття.
Ірина ДІКУН,
кандидат педагогічних наук,
старший викладач
кафедри мистецьких дисциплін












































Коментарі