Реалії сьогоднішніх подій в Україні переконливо доводять, що мова має значення. А тим, хто цього ще не зрозумів, варто нагадати гірке письменницьке застереження Ліни Костенко: «Нації помирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирає мову».
Здобувачі спеціальності 012 «Дошкільна освіта», які невдовзі поповнять професійні ряди педагогічних працівників закладів дошкільної освіти, покликані піклуватися про те, щоб маленькі українці з перших років свого життя вчилися любити, цінувати і берегти рідну мову. Тож на теоретичних заняттях і під час практики майбутні фахівці активно набувають навиків роботи з розвитку монологічного складника дітей дошкільного віку.
16 листопада студенти 2-БД групи (освітній ступінь бакалавра) на відкритому занятті з дошкільної лінгводидактики, яке проводила викладач-методист Надія Михайлівна Скорбатюк, продемонстрували свої теоретичні знання і практичні вміння розв’язувати педагогічні ситуації з формування в дошкільників навичок монологічного мовлення (розповідання). Настасія Вусик продемонструвала фрагмент заняття з розвитку мовлення, а саме переказування казки, використавши цікавий прийом «Казка на парасольці». Вікторія Абраменко показала особливості використання мнемотаблиці під час переказування казки В. Сухомлинського «Куди поспішали мурашки». Валентина Пастушина підготувала мнемоколажі, які можна використати для створення історій чи переказування оповідань. Анастасія Гаєвська презентувала ще один цікавий ігровий метод розвитку монологічного мовлення дітей – «Кубики історій» (Rory’s Story Cubes) технології «Storytelling».
Аналізучи роботу групи на занятті, студенти-бакалаври говорили про те, що в умовах сьогодення кожен українець, незалежно від його віку і місця проживання, має навчитися ідентифікувати свій національний характер засобами рідної мови. А педагог, ідучи в дитяче середовище, зобов’язаний нести малечі взірець чистого мовлення і досконало володіти методикою розвитку монологічного складника дитини на рідномовному ґрунті.
Іларія ЛЮБАРСЬКА, голова циклової комісії викладачів
дошкільної педагогіки, психології та фахових методик
Comments