Завершила роботу онлайн-конференція «Сучасна школа і сучасні вчителі»

Велике слово – ШКОЛА! Це скарб найкращий

кожного народу, це ключ золотий, що розмикає пута

несвідомості; це шлях до волі, до науки, до добробуту.

У вселюдському житті тільки той народ і бере

перемогу, який має найкращу школу.

Софія Русова


У Концепції «Нова українська школа» зазначено: «Потрібна докорінна реформа, що зупинить негативні тенденції, перетворить українську школу на важіль соціальної рівності та згуртованості, економічного розвитку і конкурентоспроможності України».

Нова філософія освіти диктує нові тенденції розвитку освітньої галузі та визначає пріоритетність гуманізації навчання, особистісного підходу, розвитку здібностей учнів, створення навчально-предметного середовища. Саме ці питання стали предметом обговорення для учасників онлайн-конференції «Сучасна школа і сучасні вчителі», що відбулася 29 листопада за ініціативи КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського» і мала форму презентації Новопечерської школи як стейкхолдера освітньої програми «Початкова освіта».

Засновницею школи, а також громадської спілки «Освіторія», національної премії для вчителів Global Teacher Prize Ukraine, освітнього простору «Освіторія Хаб» та низки інших проєктів у сфері освіти й імпакт-інвестування є Зоя Литвин – українська підприємниця та освітянка, член Наглядової Ради Глобального Договору ООН в Україні.

Над програмою навчання в Новопечерській школі працювали провідні українські педагоги, а також консультанти, запрошені з СВІЕ (Канадського бюро міжнародної освіти). Разом вони створили унікальну педагогічну програму, що поєднує українські національні стандарти з провідними світовими методиками.

«Пізнавальний інтерес – чи не найголовніше в процесі навчання, саме його слід розбудити в дитині, – переконана засновниця Новопечерської школи пані Зоя Литвин. – Саме тому навчання базується на запитаннях: «Чому ти так думаєш?», «А чи може бути інакше?», «А як ти це доведеш?». Діти навчаються, щоб самостійно мислити, а не для зазубрювання та виконання чітких правил».

Команда педагогів продовжує роботу над розвитком освіти в Україні через створення інноваційних навчальних закладів, надання доступу до якісної освіти, навчання вчителів та освітніх управлінців, розвиток освітянської спільноти, реформування шкільної системи та доступ до найкращих світових практик.

У ході конференції З. Литвин окреслила тренди і тенденції сучасної школи в Україні, презентувала концептуальні засади організації освітнього процесу в Новопечерській школі й озвучила очікування педагогічного колективу школи від випускників КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського».

Увага учасників онлайн-конференції була спрямована на моделювання особистості сучасного вчителя. Катерина Барма, учителька початкових класів ТОВ «Новопечерська школа», учасниця проєкту «Всеукраїнська школа онлайн» (співавторка та ведуча відеоуроків для учнів початкової школи), співавторка навчального зошита з інформатики для 2-го класу НУШ, наголосила на необхідності формування в майбутніх фахівців «твердих» та «м’яких» навичок, що забезпечить їх конкурентоспроможність як учителів сучасної української школи, «у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й уміння застосовувати їх у житті».

Практичні рекомендації студентам щодо того, як влаштуватися на роботу в школу мрії, висловила Марина Пристінська – керівниця початкової школи ТОВ «Новопечерська школа», співавторка та спікерка онлайн-курсу для вчителів початкової школи НУШ (EdEra), співавторка і тренерка курсу підготовки тренерів НУШ, співавторка підручників з української мови та ЯДС для учнів 1-3-іх класів НУШ, нейропедагог, нейропсихолог, інструктор із нейропсихології, автор численних курсів для вчителів-практиків («Нейроосвіта для педагогів»; «Безпечне та якісне навчання в школі: як організувати та адаптувати в час змін?»; «Ментальні установки, або чому за помилки варто хвалити?»; «Вивчаємо і практикуємо кінезіологію українською»; «Дистанційна дошкільна та початкова освіта»; «Сучасні стратегії оцінювання» та ін.).

Проведена конференція дала можливість майбутнім учителям усвідомити нову філософію української освіти, побачити шляхи її реалізації в реальному часі в реальній школі, познайомитися і безпосередньо поспілкуватися з педагогами-новаторами, що «розбудовують школу майбутнього».

Ліричним підсумком педагогічного діалогу стали слова видатного Шалви Амонашвілі: «Даруй себе дітям! Будь терплячим у чеканні дива і будь готовим до зустрічі з ним у дитині!».

Вражень від конференції залишилося багато. Учасники ділилися ними впродовж усього дня. Ось що сказала студентка 2-БШ групи Альона Ткачук: «Виявляється, для мене бути вчителем – важливо, життєво необхідно, без цього я не можу обійтися, адже я «вчитель за покликанням». Бути вчителем для мене – значить бути щасливим! Сьогодні я вкотре переконалася в цьому».


Наталія Федорчук, завідувач кафедри

педагогіки, психології та фахових методик


6 годин 2 години


Роботу конференції організували педагоги КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського»: Н.А. Федорчук, завідувач кафедри педагогіки, психології та фахових методик; О.М. Гулько, магістр педагогіки, аспірант Інституту вищої освіти НАПН України; І.Ю. Слободянюк, кандидат педагогічних наук.

Онлайн-трансляція:

https://www.youtube.com/watch?v=4-puXPmcD9A&feature=youtu.be



Найцікавіше