top of page

Підсумок практики «Спостереження навчально-виховного процесу у перші дні дитини в школі»


Підсумковою конференцією студентів спеціальності «Початкова освіта» завершилась одна з педагогічних практик «Спостереження навчально-виховного процесу у перші дні дитини в школі».

Метою цього виду практики є ознайомлення студентів з особливостями періоду адаптації дитини до навчально-виховного процесу під час першого тижня її перебування у школі, вивчення специфіки роботи вчителя у цей період.

Студенти проходили практику на базі загальноосвітніх шкіл міста Бара, зокрема, у НВК ЗОШ І-ІІ ст. №2-гімназії(1-А клас, класовод Тарнопольська Ірина Дмитрівна; 1-Б клас, класовод Тихолаз Тамара Броніславівна; 1-В клас, класовод Палазенюк Вікторія Сергіївна), у ЗОШ І-ІІІ ст. №1(1-Б клас, класовод Івасютіна Катерина Андріївна), у ЗОШ І-ІІІ ст. №3 (1-Б клас, класовод Жилінська Тетяна Володимирівна).

Методисти мікрогруп Л.Г. Рожанська, Н.С. Потримай, Л.В. Кузнєцова, Н.О. Лемпій, О.М. Гулько надавали допомогу в аналізі спостережень, а також оцінювали роботу студентів.

Адаптація дитини в першому класі – це особливий і складний період у житті дитини. Вона освоює нову соціальну роль учня, новий вид діяльності – навчання. Змінюється соціальне оточення – з’являються однокласники, вчителі та школа як одна велика соціальна група.

У період проходження практики студенти спостерігали та аналізували роботу вчителя та діяльність учнів під час уроків та в позаурочний час, на перервах організовували дозвілля дітей. Вони проводили хвилинки-цікавинки та рухливі ігри для розвитку в учнів уваги, мислення, пам’яті, спритності та витривалості. Для майбутніх учителів були цікавими всі аспекти практики, а враження залишились лише позитивні.

Спостерігаючи за маленькими школярами, студенти помітили, що самі схожі на дітей, адже в їх очах палав такий самий вогник як і в дитячих, проте є все таки відмінність. Адже учнівський вогник розпалює бажання пізнавати щось нове, невідоме, а вогник в очах студентів запалюють вони самі, маленькі першокласники.

«Саме завдяки цьому виду практики я вкотре переконалась, що ні трішки не шкодую, що обрала саме професію вчителя. Після цієї практики хочеться, щоб швидше настав той час, коли я знову згадаю фразу: «Перший раз – у перший клас», але цього разу вести на урочисту лінійку першачків буду я сама».

На підсумковій конференції усі практиканти дійшли єдиного висновку, що вчитель повинен робити все, щоб запалити в учнів вогник жаги до знань. Паралельно з вивченням теоретичних питань пропонувати вирішувати логічні задачі,забезпечувати розширення кругозору дітей. Результатом уроку повинен бути не тільки хороший настрій і задоволення, а й нові знання і стимул до продовження роботи з метою збагачення своїх знань.

Влучно прозвучали на конференції слова Василя Олександровича Сухомлинського: «Програми в усіх школах одні й ті ж, підручники однакові, але школи різні, тому, що різні вчителі. Школа – це передусім учитель. Особистість учителя – наріжний камінь виховання».


1 602 перегляди
Архів

Краплинки мудрості

Ми в соцмережах
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Twitter Basic Square
bottom of page