Живопис на природі: навчальні аспекти для студентів 1 курсу
- serg-zelenjuk
- 18 лип.
- Читати 3 хв

Із 30 червня по 18 липня студенти 11-ОМ групи КЗВО "Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського'' проходили пленерну практику з живопису.
Протягом трьох тижнів молоді митці активно опановували основи живопису на природі. Їхнім завданням було не лише перенести побачене на полотно, а й навчитися бачити світ по-новому. Студенти наполегливо працювали над зображенням натюрмортів на природі, де ключова увага приділялася кольору, формі, об’єму, простору та перспективі. Цей новий досвід дав змогу відчути, як світло впливає на відтінки, як глибина простору передається на двомірній поверхні та як правильно розміщувати об'єкти, щоб композиція була гармонійною.
Особливе місце в програмі мав пейзажний живопис. Студенти малювали різні типи пейзажів: від сільських мотивів з їхньою природною простотою -- до міських пейзажів, що відображали динаміку та архітектурні особливості Бара, а також паркових сцен, сповнених затишку і зелені. Під час роботи вони навчалися передавати світлотінь, яка додає об'ємам реалістичності, освоювали різноманітність фактур та матеріалів (чи то м'якість листя, а чи шорсткість кори дерева), а також відтворювати атмосферу навколишнього середовища, передаючи настрій сонячного дня або похмурої погоди. Молоді художники активно експериментували з композицією, шукаючи найбільш вдалі ракурси, та вчилися бачити красу у звичайних речах, перетворюючи їх на справжні витвори мистецтва.
Важливою складовою пленерної практики було дослідження рідного міста. Студенти відвідали кращі місця Бара, що стало чудовою нагодою для художньої інтерпретації знайомих краєвидів. Митці мали змогу зобразити його архітектурні пам'ятки, мальовничі вулички та затишні куточки, що неодноразово ставали об'єктами їхніх пленерних етюдів та надихали на створення нових унікальних робіт. Це дозволило не тільки закріпити набуті навички, а й по-новому подивитися на культурну спадщину свого народу.
Окрім цього, першокурсники здобули цінні знання та практичні навички в анімалістичному жанрі. Вони навчалися зображувати тварин, звертаючи особливу увагу на передачу їхньої пластики, характерних рухів та міміки. Це вимагало від студентів не тільки спостережливості, а й швидкої реакції, адже рухливі об'єкти потребують миттєвої фіксації найважливіших деталей.
Кульмінацією пленерної практики став залік, де кожен студент мав нагоду представити свої найкращі роботи. На захисті робіт була присутня завідувачка практики Світлана Віталіївна МАРЧУК, яка, оцінюючи здобутки першокурсників, відзначила їхній прогрес і творчий потенціал. Настанови і професійний погляд досвідченого педагога були не просто цінними для молодих художників -- вони мотивували їх до подальшого розвитку.
Пленерна практика – це не лише інтенсивне навчання, а й незабутні враження. Студенти не просто вчились малювати, але й цікаво та з користю провели час. Кожен день пленеру був наповнений новими відкриттями, адже першокурсники пізнавали світ і себе через призму мистецтва. Панувала справжня творча атмосфера, де кожен міг вільно творити та ділитися своїми ідеями. Це була чудова можливість для спілкування з однодумцями, обміну досвідом та враженнями, що сприяло не лише професійному, а й особистісному зростанню. Практика згуртувала колектив, залишивши в студентів незабутні спогади про літо, проведене з користю і натхненням.
Після завершення пленерної практики студенти охоче ділилися своїми враженнями та здобутками.
Оксана ШЕВЧУК підкреслила важливість практичного досвіду: "На практиці я вивчила, чим відрізняється робота на природі та в приміщенні."
Богдан САВАРМАК відзначив комплексний вплив пленеру на свій розвиток: "Практика з малюнка і живопису дала мені багато корисного як у творчому, так і в особистісному плані. Перш за все, я значно покращив свої технічні навички: навчився краще працювати з тоном, кольором, перспективою, пропорціями. Почав краще розуміти форму, об'єм і те, як передати емоцію через зображення."
Для Владислава РОМАНЮКА пленер став школою творчого зростання: "На пленері я навчився створювати велику кількість малюнків щодня, краще розуміти перспективу, а також поглибив свої знання про колір, тіні і півтіні. Це був просто чудовий час, проведений за роботою та з одногрупниками."
Софія НАГОРНЯК розвинула свою спостережливість: "Я навчилася краще розуміти перспективу та підбирати кольори. Стала більш уважною до дрібниць."
Олеся БЛАЩУК сказала про користь від проведеного часу: "Завдяки цій практиці я навчилася краще малювати, збагатилася знаннями про мистецтво, розібралась у перспективі та в кольорі. Також гарно провела час з одногрупниками. Тому вважаю, що проведений час пішов мені на користь."
Яна МАНІТА помітила прогрес у своїх уміннях: "На практиці я покращила свої навички малювання в графіці та в кольорі. Завдяки постійній практиці помітила, як швидко зростає мій рівень, а також покращилася здатність працювати регулярно."
Ці відгуки підтверджують, що пленерна практика стала не лише важливим етапом професійного зростання, а й джерелом позитивних емоцій та цінного досвіду для студентів першого курсу.
Альона РОМАНЮК,
викладач мистецьких дисциплін










































































Коментарі