ДОТРИМАННЯ ПРИНЦИПІВ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ: РЕЗУЛЬТАТИ АНКЕТУВАННЯ
- Вероника Тесля
- 23 жовт.
- Читати 1 хв

З метою формування культури академічної доброчесності та підвищення рівня обізнаності здобувачів освіти з питань етичних норм освітньої діяльності в Комунальному закладі вищої освіти «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського» проведено анкетування «Академічна доброчесність: так чи ні».
В опитуванні взяли участь понад 100 здобувачів освіти, що дозволило виявити рівень розуміння принципів академічної доброчесності, зокрема таких, як: чесність, довіра, справедливість, повага до авторства, відповідальність та прозорість.
Отримані результати свідчать, що переважна більшість респондентів усвідомлює важливість дотримання принципів академічної доброчесності і вважає неприйнятними прояви плагіату, списування та підробки результатів освітньої діяльності, а також підтримує необхідність регулярного проведення просвітницьких заходів і тренінгів з цієї теми.
За результатами анкетування сформульовано рекомендації, спрямовані на вдосконалення системи внутрішнього забезпечення якості освіти, а саме: посилення інформаційно-роз’яснювальної роботи, проведення тематичних тижнів академічної доброчесності, розроблення механізмів самоконтролю і взаємної підтримки студентів у питаннях етики навчання.
Академічна доброчесність здобувачів освіти ґрунтується не лише на формальній відмові від плагіату чи списування, а передусім на внутрішньому переконанні діяти чесно та відповідально. Таке усвідомлення формується за умови прозорості правил освітнього процесу, реалістичного обсягу завдань і підтримувального ставлення викладачів, що створює сприятливе середовище для розвитку культури доброчесності як невід’ємної складової професійної та громадянської культури майбутнього педагога.
Ганна ГУД, кандидат психологічних наук,
завідувач кафедри мистецьких дисциплін












































Коментарі