ГОСТЬОВИЙ МАЙСТЕР-КЛАС НАДІЇ ІВАНИСЬКО ЯК ІНСТРУМЕНТ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ
- Вероника Тесля
- 17 лист.
- Читати 2 хв

У Комунальному закладі вищої освіти «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського» відбулася знакова для студентів спеціальності «Середня освіта. Образотворче мистецтво» подія – зустріч з Надією ІВАНИСЬКО, відомою художницею та засновницею артстудії «NAIV» у нашому місті.
Спілкування вийшло за межі звичайної лекції, ставши практичним семінаром з формування професійних компетенцій, необхідних для сучасного фахівця.
Діалог студентів з художницею перетворився на справжній майстер-клас не лише з живопису, а й з професійного самовизначення. Здобувачі освіти отримали унікальну можливість простежити шлях мисткині та зрозуміти, як академічна база перетворюється на інноваційну педагогічну практику.
Надія ІВАНИСЬКО розпочала з розповіді про академічний малюнок, який, власне, і сформував її майстерність. Художниця наголосила, що роки, присвячені скрупульозному вивченню пропорцій, перспективи, анатомії, були особливо важливими для її професійного становлення. Ці знання стали тим надійним «каркасом», який згодом дозволив мисткині вільно перейти до світу абстрактного та декоративного мистецтва. Саме цей синтез дав поштовх до створення власної унікальної техніки – точкового живопису.
Спілкуючись з пані Надією, студенти зрозуміли, що справжній художник (і педагог!) не копіює, а створює власний метод, базуючись на глибокому розумінні традиції. Вони побачили, як технічна дисципліна перетворюється на філософський метод самовираження. Свій досвід художниця інституціоналізувала у власній студії, де вона навчає живопису дітей.
Важливо, що майбутні педагоги здобули практичні знання про неформальне навчання, адже студія Надії ІВАНИСЬКО є прикладом того, як суворість навчальної програми може гармонійно поєднуватися з атмосферою свободи й експерименту. Майстриня продемонструвала механізм адаптації авторської техніки точкового живопису до різних вікових груп. Цей досвід дав студентам розуміння, що педагог мистецтва має бути насамперед творцем, здатним моделювати унікальні навчальні процеси.
Кульмінацією зустрічі став практичний майстер-клас, присвячений абстрактному портретові. Для студентів, які поглиблено вивчають реалістичний портретний жанр, це був свідомий вихід за межі звичного. Мисткиня запропонувала їм використовувати як графічні, так і живописні інструменти для передачі характеру та внутрішнього стану моделі, ігноруючи потребу в буквальній схожості. Молоді митці вперше спробували себе в абстракції, використовуючи колір як емоційний інструмент, а не просто як засіб моделювання об'єму.
Результатом цієї інтерактивної зустрічі став комплекс важливих знань та вмінь, які студенти заберуть у свою майбутню педагогічну практику. Вони, зокрема, засвоїли модель успішного підприємництва, побачивши, як поєднувати особисту творчість з ефективним управлінням освітнім простором; отримали знання про гнучку адаптацію та диверсифікацію авторських педагогічних методик для стимулювання креативності учнів; розвинули навички міжкультурної та ефективної комунікації складних ідей і, що найважливіше, завдяки цьому досвіду посилили своє критичне та рефлексивне мислення, усвідомивши необхідність постійного професійного пошуку та створення власного освітнього продукту, що є основою для розвитку сучасного фахівця у сфері мистецької освіти.
Альона РОМАНЮК,
викладач мистецьких дисциплін




































Коментарі