ВІДКРИТИЙ УРОК ДЛЯ СТУДЕНТІВ 31-ОМ ГРУПИ
- Вероника Тесля
- 1 годину тому
- Читати 2 хв

20 листопада 2025 року в межах співпраці з партнерами-стейкхолдерами та з метою підготовки студентів до проходження педагогічної практики «Пробні уроки» відбувся відкритий урок образотворчого мистецтва в 6-А класі на тему «Побутовий жанр. Зупинена мить: моя українська родина», який провела Наталя КМЕТЬ – учителька Барського ліцею №2, рецензентка освітньо-професійної програми спеціальності A4 Середня освіта (A4.12 Мистецтво. Образотворче мистецтво) / 014 Середня освіта (014.12 Середня освіта. Образотворче мистецтво).
Хід уроку спостерігали студенти 31-ОМ групи, методисти практики та представники ліцею. Наталя Григорівна чітко окреслила цілі заняття: ознайомити учнів з поняттям побутового жанру, його особливостями й прикладами; розвивати естетичний смак та вміння аналізувати твори мистецтва; виховувати патріотизм на основі творів українських художників; формувати ключові компетентності НУШ: культурну, комунікативну, інформаційну, дослідницьку, соціальну та громадянську.
Урок поєднав елементи традиційної методики викладання мистецтва і сучасні педагогічні технології: мотиваційний вступ, перегляд презентацій, аналіз репродукцій (прикладів домашнього побуту в українському мистецтві), демонстрацію ескізів, а також практичну частину – створення композиції «Моя українська родина». Особливу увагу було приділено роботі з композицією, кольором і символікою побутових предметів як носіїв родинної пам’яті. Студенти-практиканти спостерігали за методичною моделлю проведення уроку та мали можливість прокоментувати застосовані прийоми й запропонувати альтернативні педагогічні рішення.
Учні підготували власні дослідження творчості українських майстрів-живописців, які працювали в побутовому жанрі: ШКОЛЬНІК Назар досліджував творчість Миколи Пимоненка, ТИХОЛАЗ Роман – творчість Сергія Васильківського, САУЛЯК Олександр – творчість Костянтина Трутовського.
Шестикласники створили композиції, у яких домінували мотиви родини, домашнього затишку і національної символіки.
Методисти відзначили високий рівень підготовки уроку та вдалі методичні прийоми (проблемно-евристичні запитання, інтеграцію культурних матеріалів).
Студенти 31-ОМ групи отримали цінний досвід спостереження за управлінням класом, організацією практичної діяльності, індивідуальною підтримкою учнів, а також ознайомилися з базою практики й освітнім середовищем закладу.
Наталя Григорівна КМЕТЬ підкреслила важливість поєднання національно-культурного змісту з сучасними педагогічними підходами та відзначила активну участь студентів у підготовці практичних завдань.
У результаті творчої взаємодії окреслено подальші напрями співпраці:
- обмін методичними матеріалами між ліцеєм і фаховим коледжем;
- організація серії відкритих уроків-майстерень для обміну досвідом;
- супровід студентів під час їхніх пробних уроків з регулярним зворотним зв’язком від методистів і викладачів-менторів.
Висловлюємо щиру подяку Наталі Григорівні КМЕТЬ за майстерно проведений урок та цінні рекомендації майбутнім учителям мистецтва.
Сергій БОГУЦЬКИЙ, викладач
кафедри мистецьких дисциплін
















































Коментарі