top of page

«НАВЧАТИ МОЖЛИВО! НАВЧАТИ ПОТРІБНО!»: ФАХОВИЙ ПРАКТИКУМ З ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ


ree

У межах вивчення дисципліни «Педагогічні основи роботи вчителя початкової школи, асистента вчителя в інклюзивному освітньому середовищі» для студентів спеціальності А3 «Початкова освіта» відбувся фаховий практикум з технологій навчання учнів з особливими освітніми потребами під назвою «Навчати можливо! Навчати потрібно!».

Під час заходу Інна Анатоліївна ФЕДОРЧУК, асистент учителя з інклюзивного навчання Барського ліцею №1 Барської міської ради, поділилася практичним досвідом та продемонструвала методики навчання математики учня з особливими освітніми потребами.



Зокрема було представлено використання візуальних опор, адаптованих дидактичних матеріалів з метою забезпечення індивідуалізованого підходу до опанування чисел у межах десятка та сотні, засвоєння складу числа тощо.

Ці засоби значно полегшують процес засвоєння математичних знань та виконання арифметичних дій для учнів з ООП.



У ході практикуму студенти ознайомилися зі спеціалізованими навчальними матеріалами: букварями, підручниками з математики та інтегрованого курсу «Я досліджую світ», рекомендованими МОН України для використання в інклюзивному середовищі початкової школи.

Окрему увагу було приділено організації ресурсної кімнати в школі: студенти дізналися про її призначення, функціональність, навчально-методичне наповнення та роль у підтримці дітей з освітніми потребами.



Особливе враження на учасників практикуму справив навчальний прогрес учня, який, попри свої обмежені можливості, продемонстрував сформовані знання з математики та здатність самостійно виконувати прості арифметичні операції. Це результат кропіткої співпраці асистента вчителя, самого учня і його батьків, які разом доводять: навчати учнів з особливими освітніми потребами можливо і необхідно!



Такий практикум став цінним досвідом для майбутніх педагогів і ще раз підтвердив актуальність інклюзивного підходу в освіті. Украй важливо нині навчати майбутніх педагогів методики інклюзивного навчання, аби вони були готові до забезпечення права кожної дитини на освіту, адаптації навчального матеріалу до потреб особливих школярів, співпраці з їхніми батьками, створення комфортного підтримувального освітнього середовища, володіння стратегіями диференційованого та індивідуалізованого навчання учнів з особливими освітніми потребами.

Інклюзивна освіта – це про гідність, рівність і доступність!

Навчати майбутніх учителів методик інклюзивної освітньої діяльності – означає готувати їх до людяного, адаптивного, ефективного викладання. Це вимога сьогодення!

Дякуємо Інні Анатоліївні ФЕДОРЧУК та Барському ліцею №1 за тісну співпрацю в підготовці молодого покоління педагогів, готових до роботи в умовах інклюзії.

 

Наталія ФЕДОРЧУК, к.п.н.,

завідувач кафедри педагогіки, психології та фахових методик

 
 
 

Коментарі


Архів

Краплинки мудрості

Ми в соцмережах
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Twitter Basic Square

© КЗВО "Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського"

bottom of page