31 жовтня 2022 року відбулася педагогічна рада фахового коледжу, на якій було заслухано ряд питань, винесених на порядок денний.
Із першого питання щодо вибору секретаря педагогічної ради на 2022-2023 навчальний рік виступив директор фахового коледжу Маліновський Ю.Л. Кандидатуру Мельник О.М. було підтримано одностайно.
Директор фахового коледжу ознайомив присутніх із результатами моніторингових досліджень рівня навчальних досягнень студентів першого курсу з української мови, української літератури, історії України, математики. Після детального аналізу результатів діагностичних контрольних робіт Маліновський Ю.Л. вніс пропозицію проводити для першокурсників групові та індивідуальні консультації з метою повторення матеріалу за програмою базової школи; застосовувати на різних етапах занять поточний тестовий контроль із використанням завдань різної форми та ступеня складності з навчальних посібників та збірників, рекомендованих МОН України, інформаційних матеріалів Українського центру оцінювання якості освіти.
Продемонструвавши в таблицях зведену інформацію про показники здобувачів освіти за результатами національного мультипредметного тесту у 2022 році, Юрій Леонідович зазначив, що викладачам потрібно зважати на виявлені проблеми, проводити індивідуальну роботу зі студентами і спрямувати їх на відвідування занять із підготовки до складання НМТ.
Про особливості викладання зарубіжної літератури у 2022-2023 н.р., зумовлені російсько-українською війною, педагогічне зібрання поінформувала Кондратюк О.В. – викладач циклової комісії української та іноземної філології. Оксана Володимирівна пояснила та обґрунтувала зміни в календарних планах на І-ІІ семестри із зарубіжної літератури відповідно до нової програми та методичних рекомендацій МОН України щодо вивчення предмета «Зарубіжна література». Свою доповідь Кондратюк О.В. узагальнила конструктивною пропозицією: використовувати на заняттях різноманітні види мистецтв (кінофільми, мультиплікаційні фільми, аудіозаписи), щоб таким чином ознайомлювати здобувачів освіти зі скарбницею світової літератури і поглибити процес інтеграції предметів «Зарубіжна література» та «Іноземна мова» з метою поглиблення вивчення творчості зарубіжних авторів в оригіналі.
Шляхи формування читацької компетентності здобувачів освіти І-ІІ курсів на заняттях з української літератури означила у своїй презентації Королюк Г.Ф., а також наголосила на тому, що сьогодні потрібно формувати систему роботи, спрямовану на розвиток національно-патріотичної і соціальної активності, громадянської свідомості здобувачів освіти; виховувати в студентської молоді національну самосвідомість, систему вчинків, які мотивуються вірою, волею, усвідомленням відповідальності та налаштованості на осмислення і збереження моральних і культурних цінностей українського суспільства.
Про підвищення ролі та значення предмета «Захист України» у зв’язку з агресією Росії доповідали Прухнійцький Е. А. та Нечитайло П.А. Викладачі представили цікаві творчі проєкти та дієві методи патріотичного виховання, за допомогою яких вдається формувати в здобувачів освіти життєво необхідні знання, уміння і навички щодо захисту України в умовах надзвичайних ситуацій та бойових дій. Окремо була зосереджена увага на необхідних змінах в освітніх програмах, адже вони мають відповідати нинішнім реаліям і сприяти посиленню військово-патріотичної складової в курсі викладання предмета «Захист України».
Роль куратора в становленні творчого колективу академічної групи першого курсу у своїх доповідях розкрили викладачі-куратори Новак В.В., Дмитришена Д.Є., Скорич Н.В. Педагоги розтлумачили професіограму куратора, окреслили основні завдання: вивчення здібностей, інтересів та нахилів студентів з метою залучення їх до активної навчально-виховної, громадської, трудової та фахової діяльності; формування первинного колективу академічної групи; вироблення в здобувачів освіти навичок самостійного розв’язання різних проблем, формування відповідального ставлення до виконання своїх навчальних і громадських обов'язків; розвиток навичок самоосвіти, самоорганізації, самодисципліни, самоконтролю і самовиховання. Було зазначено, що варто посилити психологічний супровід студентів І курсу для виявлення проблемної поведінки та суїцидальних настроїв на початкових етапах адаптації до нового навчального середовища.
У підсумку були сформульовані пріоритетні завдання роботи педагогічного колективу фахового коледжу на 2022-2023 н.р.:
збереження контингенту здобувачів освіти;
створення безпечного освітнього середовища;
досягнення високої якості освіти, що передбачає не тільки засвоєння певної суми знань, умінь та компетентностей, але й виховання патріотів України, готових до захисту Батьківщини;
розгортання в коледжі інформаційно-освітнього середовища, що надає нові можливості для більш активного залучення студентів до освітнього процесу в умовах воєнного стану; забезпечення дотримання студентоорієнтованого навчання в освітньому процесі;
використання сучасних освітніх платформ і сервісів для підвищення ефективності освітнього процесу в умовах дистанційного навчання, здійснення технологічного забезпечення процесу очного, а в разі потреби – змішаного або дистанційного навчання;
підготовка здобувачів освіти до складання Національного мультипредметного тесту у 2023 році.
Оксана МЕЛЬНИК,
секретар педагогічної ради
Comments