День слов’янської писемності святкувати – нагода про роботу звітувати

Уже стало гарною традицією в Україні та інших братніх державах щорічно 24 травня відзначати День слов’янської писемності і культури. Представники всіх слов’янських країн ушановують пам’ять святих рівноапостольних Кирила і Мефодія – видатних візантійських просвітителів. Два брати дали у свій час поштовх для розвитку східнослов’янської писемності, перекладаючи церковнослов’янською мовою богослужебні книги та Євангеліє і відкриваючи при церквах школи; упорядкували слов’янський алфавіт; заклали основу для подальшого вдосконалення кирилиці, якою як національним алфавітом сьогодні користуються понад 250 млн. людей і яка стала третім офіційним алфавітом Європейського Союзу після латини і грецького письма.

Першими вшановувати пам’ять засновників слов’янської писемності і літератури почали чехи, започаткувавши в 1349 році свято на честь Кирила й Мефодія, за ними це зробили болгари – у 1851 році.

В Україні на честь братів-просвітителів назвали першу політичну організацію в Києві – Кирило-Мефодіївське братство (1845–1846), а відзначати свято на державному рівні почали у 2004 році.

Шанобливо ставляться до українських традицій і приділяють належну увагу всім славетним датам знаменного календаря України і світу викладачі, студенти КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського» та учні Обласного гуманітарного ліцею-інтернату.

Не залишаються осторонь важливих проблем сучасності і, зокрема, вітчизняної освіти викладачі-мовники, котрі своїм головним завданням вважають формування в здобувачів освіти життєвої потреби знати сучасну українську літературну мову, досконало володіти нею у всіх сферах суспільного життя.

Вирішенню актуальної проблеми функціонування української мови в суспільстві, утвердженню її статусу як державної в гуманітарно-педагогічному коледжі як освітньому закладі сприяє злагоджена робота викладацького колективу, спрямована на виховання в молоді інтересу до пізнання скарбів вітчизняної лінгвістики.

Одним з ефективних шляхів розв’язання цього завдання є розроблений викладачами-філологами КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського» перспективний проєкт «Українська мова – ознака національної культурної суверенності», метою якого є: домогтися, щоб кожен здобувач освіти усвідомив свій національний обов’язок – знати рідну мову, бездоганно володіти і спілкуватися нею; сприяти підвищенню якості навчання української мови; активно залучати студентів коледжу та учнів Обласного гуманітарного ліцею-інтернату до науково-дослідницької роботи з української мови, формувати в них науковий потенціал і розвивати творчі здібності.

Серед шляхів реалізації проєкту можна виділити, зокрема, такі: проведення щорічного уроку «Я і українська мова»; організація та проведення конкурсу «Кращий знавець українського правопису» до Дня української писемності і мови; розташування на сторінках коледжевих газет – «Ластівка», «Журналіст», «Ліцеїст» – рубрик на зразок «Як парость виноградної лози, плекайте мову…», «Не бійтесь заглядати у словник…»; організація центру наукових лінгвістичних досліджень на базі ліцейського учнівського товариства «Перспектива» Вінницького територіального відділення Малої академії наук України; заохочення здобувачів освіти до участі в Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика, Всеукраїнському мовно-літературному конкурсі студентської та учнівської молоді імені Тараса Шевченка, у Всеукраїнській предметній олімпіаді з української мови та літератури; відстеження новинок лінгвістичної літератури, заохочення вихованців до їх опрацювання; поповнення робочих матеріалів викладачів-філологів методичною і довідковою літературою, лінгвістичними словниками; обговорення на засіданнях методичної і вченої рад навчального закладу проблем, пов’язаних із реалізацією основних ідей Концепції мовної освіти сучасної молоді; спрямування освітньої діяльності в навчальному закладі на підвищення культури усного мовлення здобувачів освіти, боротьбу з уживанням нелітературної лексики; зорієнтування виховної роботи на висвітлення історичного коріння виникнення української державності, символіки; зміцнення в здобувачів освіти основ громадянського світогляду, патріотичних почуттів і любові до України та рідної мови; робота над удосконаленням навчально-методичного комплексу з української мови і літератури; проведення виховних занять відкритої думки щодо актуальних мовних питань; активне впровадження в практику роботи інноваційних методів навчання української мови; планомірна робота над ознайомленням з українською діалектологією, етнографією і творчістю письменників рідного краю; використання на заняттях журналістських студій і предметних філологічних гуртків видів і форм роботи, пов’язаних із виробленням у здобувачів освіти мовної та мовленнєвої компетентності, навиків редагування текстів різних стилів, типів і жанрів мовлення.

Ефективність запропонованого проєкту підтверджують, зокрема, результати участі студентів КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського» та учнів Обласного гуманітарного ліцею-інтернату в мовних заходах різних рівнів у поточному, 2019-2020, навчальному році:

  • [if !supportLists][endif]переможцями XVII Обласного (XX Всеукраїнського) дитячо-юнацького фестивалю мистецтв «Сурми звитяги» стали: Дмитро Мацуляк, студент ІІ курсу бакалаврату спеціальності «Середня освіта. Музичне мистецтво» (І місце в номінації «Художнє читання»; викладач – Галузінська Т.В.); Катерина Полуян, учениця 11-Б класу Обласного гуманітарного ліцею-інтернату (І місце в номінації «Авторська поезія»; викладач – Королюк Г.Ф.); Віталій Ткач, учень 11-А класу Обласного гуманітарного ліцею-інтернату (ІІ місце в номінації «Художнє читання»; викладач – Королюк Г.Ф.); Дмитро Кухар, учень 11-А класу Обласного гуманітарного ліцею-інтернату (дипломант у номінації «Авторська пісня»; викладач – Крупський В.М.);

  • [if !supportLists]переможницею ІІІ (обласного) етапу Х Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської і студентської молоді імені Тараса Шевченка (І місце) та учасницею ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови для студентів ЗВО І-ІІ рівнів акредитації стала Юлія Гресюк, студентка 21-Ш групи (викладачі – Ковальська А.П., Королюк Г.Ф.);

  • [if !supportLists] [endif]І місце в обласному етапі Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика виборола Аліна Бойчук, студентка 41-Ж групи (викладач – Пантелюк Л.В.);

  • [if !supportLists]переможцями філологічних секцій у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України стали учні ліцею-інтернату: Олена Кулина (11-А клас) (ІІІ місце в секції української мови; тема роботи: «Відображення мовної картини світу в ідіолекті Ліни Костенко». Науковий керівник: Л.М. Слободянюк); Катерина Полуян (11-Б клас) (І місце в секції літературної творчості; тема роботи: «Поетика художнього образу в авторському творі». Науковий керівник: Г.Ф.Королюк); Діана Кичак (11-А клас) (І місце в секції зарубіжної літератури; тема роботи: «Мотив життя в художньо-образній системі роману Е. М. Ремарка «Три товариші»». Науковий керівник: Л.В. Хілінська); (ІІ місце в секції української літератури; тема роботи: «Роман Ірен Роздобудько «Я знаю, що ти знаєш, що я знаю…»: спроба літературознавчого аналізу». Науковий керівник: Г.Ф.Королюк); Анна Петрукович (10-А клас) (ІІ місце в секції зарубіжної літератури; тема роботи: «Бінарна позиція «натовп-опозиція» в художньо-образній системі твору Р. Баха «Чайка». Науковий керівник: Л.В. Хілінська);

  • [if !supportLists] [endif]дипломантами Всеукраїнського онлайн-конкурсу «Таємниця генія Шевченка» на освітньому онлайн-порталі «На Урок» стали учні ліцею: Віта Савосіна, Владислава Костюк (10-Б клас); Вадим Кривчак (10-А клас) – дипломанти ІІІ ступеня; сертифікати учасників конкурсу отримали: Юлія Разумна, Світлана Семенова, Вероніка Ремпович (10-Б клас); Дмитро Кулина, Марія Важеніна, Каріна Вітковська, Алла Огороднік, Марина Фаста, Діана Фросталюк, Єлена Бондаренко, Катерина Дмитренко, Марина Лесько, Крістіна Щурова (10-А клас);

  • [if !supportLists][endif]учасниками дистанційної олімпіади з української мови «Всеосвіта Весна-2020» на освітньому онлайн-порталі «Всеосвіта» стали одинадцятикласники Обласного гуманітарного ліцею-інтернату: Анастасія Вишковська, Анна Філіпова (11-Б клас) – дипломанти І ступеня; Віталій Ткач (11-А клас) – дипломант ІІІ ступеня; сертифікати учасників конкурсу отримали: Ірина Рукомеда (11-А клас), Тетяна Кривенька, Дарина Веліщук (11-Б клас);

  • [if !supportLists][endif]призове ІІ місце в другій категорії (дівчата і юнаки 11-14 років) у XV районному молодіжному мистецькому фестивалі «Землі моєї слово невмируще» посіла Вероніка Ремпович (10-Б клас).

Усі викладачі-філологи КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського» переконані, що їхнім обов’язком є не лише дбати про історико-культурну спадщину, а й забезпечувати розвиток сучасної креативної української культури, утверджувати імідж високоосвіченої української нації та плекати неоціненний скарб – нашу мову. Бо лише любов до власної історії, примноження культурної спадщини свого народу є основами морального і духовного розвитку суспільства. А нинішнє свято вкотре нам про це нагадує.

Лариса Слободянюк,

голова циклової комісії викладачів

української і зарубіжної філології

Найцікавіше
Актуальні новини
Архів
Пошук за тегами
Ще немає тегів.
Ми в соцмережах
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

Лічильник:

© Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського. Сайт створено на Wix.com

  • Белая иконка facebook
  • Иконка Twitter с прозрачным фоном
  • White Google+ Icon
  • White YouTube Icon