top of page

ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ: ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ТА ДІЄВІ ТЕХНОЛОГІЇ


Інклюзивна освіта – це та складова гуманітарної політики кожної сучасної країни, яка демонструє, якою мірою суспільство захищає невід’ємні права людини.

Інклюзивна освіта – це, насамперед, формування суспільної уваги та поваги до розмаїття та унікальності особистості, її інтегрування в освітній простір сучасного закладу освіти з метою повноцінної соціалізації та різностороннього особистісного розвитку.

Педагогічні працівники мають забезпечити кожній дитині з особливими потребами можливість повноцінного соціального життя, сприяти її активній участі в житті колективу та суспільства.

Необхідною є розробка системи надання спеціальних освітньо-психологічних послуг для дітей з особливими освітніми потребами.

Звісно, задля успішного виконання визначених завдань майбутніх педагогів слід цілеспрямовано готувати у процесі їх фахової підготовки у вищому навчальному закладі, акцентувавши особливу увагу на їх особистісно-мотиваційній готовності до роботи в умовах інклюзивної освіти.

Саме з цією метою 27 березня 2019 року майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, вчителів початкових класів, вчителів музичного й образотворчого мистецтва було залучено до участі у майстер-класі на тему: «Інклюзивне навчання: основні принципи та дієві технології», який провела кандидат філологічних наук, заступник директора з науково-педагогічної роботи Вінницького інституту Університету «Україна» Ілініч Світлана Юріївна.

У ході роботи тренінгу студенти та викладачі кафедри педагогіки, психології та фахових методик активно обговорювали актуальні питання, пов’язані із організацією освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами, реалії сьогодення в інклюзивній освіті та проблему неготовності сучасного суспільства до взаємодії із людьми та дітьми із інклюзією, аналізували психолого-педагогічні особливості учнів та студентів з різними нозологіями, знайомилися із технологіями роботи з учнми та студентами з труднощами у навчанні, розглядали практичні аспекти підготовки освітнього середовища до роботи в умовах інклюзії.

Така співпраця об’єднує зусилля усіх учасників освітнього процесу щодо організації необхідного інклюзивного середовища для учнів, створює якісно нові можливості для формування реально працюючої системи інклюзивної освіти на засадах поваги до прав людини й створення умов для рівних можливостей.

Ініціаторами проведення заходу були завідувач кафедри шкільної та дошкільної педагогіки, кандидат педагогічних наук Н.А. Дусь, завідувач кафедри мистецьких дисциплін, кандидат економічних наук Н.Г. Белецька, практичний психолог коледжу О.М. Гулько.


358 переглядів
Архів

Краплинки мудрості

Ми в соцмережах
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Twitter Basic Square
bottom of page