Для кожного студента державні екзамени завжди були особливим випробуванням, адже екзаменаційна комісія підводить підсумки загального рівня фахової підготовленості молодої людини до майбутньої професійної діяльності. Але є екзамени, які, на думку самої студентської молоді є найбільш улюбленими та цікавими. Так, студенти, майбутні вчителі образотворчого мистецтва, традиційно з особливим натхненням готуються до державного екзамену з дисципліни «Рисунок і живопис». Майже за півроку кожен студент 41-ОМ групи вже починає творчі пошуки оригінального вирішення художньо-творчої композиції у натюрмортному жанрі. Кожен бажає виконати незабутній твір, довести всім неординарність власного художнього мислення, довести наявність високого рівня практичних знань, умінь і навичок та власної талановитості. Таким чином, екзамен перетворюється у своєрідний творчий конкурс і між самими випускниками, і між підгрупами, що займаються у того чи іншого викладача.
Цього року атестаційний екзамен з дисципліни «Рисунок і живопис» було проведено 15 та 16 червня. Загальна тривалість іспиту – 12 годин. За відведений час випускники повинні були виконати олійними фарбами зображення натюрморту на полотні формату 50х60 см. Кожна натурна постановка була сформована кожним студентом самостійно. Екзаменатори Білик Ольга Іванівна і Мочарний Роман Петрович ще під час навчальних занять допомогли підопічним визначитись з остаточним варіантом кожної композиції, підкорегувати її склад, кольорову тональність, контрастність, стилістику, логічність, семантичну колоритність.
Перед початком екзамену директор коледжу Савчук Петро Несторович ознайомив групу із складом екзаменаційної комісії, у яку увійшли Мороз Майя Олександрівна (голова екзаменаційної комісії, кандидат педагогічних наук), Крамар Валерій Ульянович (заступник голови екзаменаційної комісії), Бондарчук Світлана Леонідівна (голова циклової комісії образотворчого мистецтва та художньої праці). Секретарем екзаменаційної комісії призначено куратора випускної групи Погребнюк Наталію Олексіївну.
Голова екзаменаційної комісії повідомила студентам про критерії оцінювання екзаменаційних робіт, нагадала про ряд художньо-творчих завдань, ступінь реалізації яких буде визначальним фактором результатів даного оцінювання.
Слід зауважити, що викладачі-екзаменатори та члени екзаменаційної комісії підтримували позитивний настрій і творчий дух молоді. Студенти мали можливість відійти від мольберту, відпочити, перевести погляд від постановки для уникнення ефекту «замулення сприймання образу». Під час короткотривалих перерв студенти мали можливість випити чашечку чаю, бо всі розуміли, що просидіти у одній робочій позі 6 годин, напружуючи очі, вивіряючи звучання кожного дотику пензля, досить важко.
Було продумано систему провітрювання приміщень. Біля аудиторій були постійно широко відчиненими широкі вхідні двері корпусу. В аудиторіях були відкритими лише вікна, розташовані на стіні біля вхідних дверей. Інші вікна були зачиненими з метою уникнення протягів. Члени екзаменаційної комісії підтримали ідею дозволити одній із студенток працювати біля екзаменаційних аудиторій, але в умовах пленеру, тобто в дворі коледжу, зважаючи на те, що студентка невдовзі готується стати матір’ю.
Після завершення 6-годинної роботи 15 червня робочі кабінети закривались і опечатувались. Зранку 16 червня було розпочато другий заключний етап.
За довгі 4 роки студентський колектив стає дружнім, монолітним як родина. І коли, як за рухом диригентської палички, всі пензлі та палітри були тихо покладеними на робочі місця, коли швидкими звичними рухами було прибрано фарби і розчинники, тоді розпочався новий хвилюючий момент. Студенти відходили від власних робіт, порівнювали їх з роботами одногрупників. І тут поступово почав набирати силу сплеск позитивних емоцій: гордості за власні живописні композиції і радість за успіхи друзів. Вони хвалили один одного, підбадьорювали, фотографувались біля своїх картин,фотографували полотна один одного.
Не слід забувати, що переважна більшість студентів до початку навчання у коледжі не мала ґрунтовних знань і умінь з живопису. Чотири роки тому вступні екзамени показали непогані графічні здібності абітурієнтів. Перші ж заняття з живопису довели викладачам, що акварельним малюнком студенти, особливо вихідці з сільських малокомплектних шкіл, майже не володіли. Але студенти з першого курсу продемонстрували наполегливість, а викладачі, повіривши в них, крок за кроком озброювали володінням основами живописної композиції.
Екзаменаційна комісія відмітила доволі високий рівень виконаних екзаменаційних робіт. Було відзначено креативний підхід до побудови композиції та грамотність виконання творчої роботи натюрмортів Бондар Ніли, Волосянко Інни, Лєдєньова Владислава, Романчук Альбіни, Моторної Марії, Островіцької Марії. Також, оцінку «відмінно» отримали Величко Яни, Глушко Іванна, Кучерява (Залєвська) Дар’я, Заміховський Анатолій, Мельничук Катерина, Разанцева Наталія, Романчук Ангеліна, Стріляєва Анатасія. Ці студенти теж підійшли до виконання роботи сумлінно, творчо, використали закони лінійної та повітряної перспективи, застосували плавні переходи, тонові контрасти, передали матеріальність, форму, освітлення предметів.
Студенти Вергелес Ростислав, Гуменюк Віктор, Гоменюк Віталій, Іщук Ігор, Коваленко Тетяна, Пелехата Лєна, Сигидіна Ірина, допустили окремі неточності в передачі об’єму, у передачі матеріальності, колориту, освітлення. Роботи цих студентів було оцінено на «добре».
Після оголошення оцінок студенти були щасливими та задоволеними тим, що їм вдалось реалізувати творчі задуми, що вони довели собі й іншим свою художньо-творчу спроможність. Викладачі-екзаменатори, що протягом 4 років виступали в ролі художників-наставників були горді за своїх підопічних. Хочеться вірити, що випускники й надалі будуть мати наснагу та можливість для подальшого творчого зростання і художньо-творчої самореалізації і в ролі педагога-художника, і в ролі професійного живописця.