Початкова освіта передбачає поділ на два цикли – адаптаційно-ігровий (1–2 класи) і основний (3–4 класи), що враховують вікові особливості розвитку та потреб дітей і дають можливість забезпечити подолання розбіжностей у їхніх досягненнях, зумовлених готовністю до здобуття освіти.
Кафедра педагогіки, психології та фахових методик підготувала дві зустрічі, на яких вчителі початкових класів глибше розкриють особливості роботи в двох циклах початкової освіти адаптаційно-ігровому (1–2 класи) і основному (3–4 класи), вікові особливості розвитку та потреб дітей, продемонструють свої напрацювання, відкриють секрети педагогічної майстерності.
27 листопада гостею педагогічного кластеру була вчителька 1-А класу Барського ліцею №2 Барської міської ради, спеціаліст 2 категорії Яворська Юлія Миколаївна. Юлія Миколаївна колишня студентка коледжу, випускниця 2006 року. З юнацьких років вирізнялася з-поміж інших відповідальністю, толерантністю, креативністю, гнучкістю, творчістю, відкритістю до нового. Сьогодні це кваліфікований спеціаліст з сімнадцятирічним стажем.
Юлія Миколаївна поділилася досвідом роботи, виступивши з темою: «Формування ключових компетентностей в процесі ігрової діяльності».
Вчителька розпочала свій виступ з життєвого та педагогічного кредо, наголосила на принципах роботи, висвітлила актуальність проблеми, над якою працює. Студенти з захопленням слухали про роль гри в навчальній діяльності, дізналися про різні ігрові прийоми навчання. Юлія Миколаївна продемонструвала на конкретних прикладах ігрової діяльності процес формування компетентностей в початковій школі. Під кінець зустрічі поділилася своїми планами на майбутнє.
Питання, що виникли в ході спілкування, дозволили більше дізнатися про види роботи, що сприяють розвитку критичного мислення школярів; труднощі, що виникають в процесі роботи з першокласниками; особливості оцінювання в першому циклі.
Настановою для майбутніх педагогів стали слова вчительки: «Школою треба жити! Дітей треба любити! Своїй роботі треба віддаватися!».
Щиро дякуємо шановній гості за відповідальну і гідну працю, адже дарувати дітям знання, турбуватися про розвиток усіх аспектів особистості, підтримувати позитивну атмосферу в класі, бути одночасно вчителем, другом, наставником і навіть подекуди мамою дуже важко.
Бажаємо натхнення, удачі в усіх починаннях і справах, оригінальних ідей і високих результатів!
Вікторія ПОБЕРЕЦЬКА, доктор філософії,
доцент кафедри педагогіки, психології та фахових методик
Comments