Питання булінгу в українському молодіжному середовищі набуває все більшої актуальності. Майже щотижня в соціальних мережах натрапляємо на інформацію про насилля, яке здійснюють молоді люди над дітьми, своїми однолітками або й людьми старшого віку.
Саме актуальність проблеми викликала необхідність проведення низки тренінгових заходів, орієнтованих на студентів першого та другого курсів. Учасниками тренінгів стали чотири академічні групи: 11-Д, 1-МБШ, 11-ОМ та 11-ЮЖ.
Проведення тренінгових занять мало на меті ознайомити здобувачів вищої педагогічної освіти з поняттям, формами і структурою булінгу; формувати навики власної відповідальної та безпечної поведінки; розвивати вміння пошуку шляхів виходу з ситуації, пов’язаної з булінгом у шкільному середовищі; виховувати співчуття дитині, яка зазнає насильства.
Для студентів педагогічних спеціальностей, котрі в межах проходження практичної підготовки є активними учасниками освітнього процесу закладів дошкільної та загальної середньої освіти, було зроблено акцент на важливості формування досвіду безпечного виходу з ситуації булінгу і запропоновано методологію взаємодії з учасниками освітнього процесу закладів освіти.
Під час тренінгу учасники мали змогу ознайомитись із статистичними даними Міністерства юстиції України, розміщеними у відкритому доступі; визначити сутність самого поняття «булінг» та обговорити його компоненти, форми і соціальну структуру. Студентам було запропоновано розглянути психологічні портрети учасників булінгу: агресора, жертви, спостерігача – і визначити причини їхньої поведінки.
Учасники тренінгу, виконуючи роботу в групах, намагалися зрозуміти, чому булінг виникає в сучасному молодіжному середовищі, і розробили низку рекомендацій для потенційних жертв булінгу.
Вирішення різноманітних життєвих ситуацій під час тренінгу допомогло студентам виробити навички безпечної поведінки в конфліктній ситуації та усвідомлено шукати і знаходити шляхи захисту в ситуації булінгу.
Олена ГУЛЬКО, практичний психолог
Comments