top of page

ПОДЯКА ВІД ОРГАНІЗАТОРІВ АРТРЕЗИДЕНЦІЇ «ТРИ ПЛОЩИНИ БАРСЬКОЇ КЕРАМІКИ»

Барська кераміка – унікальний елемент нематеріальної культурної спадщини Вінниччини, традиційний народний художній промисел, який виник у XVI столітті в подільському місті Барі. Ця традиція, що розквітла на межі XIX–XX століть, була частково втрачена через трагічні події ХХ століття, але завдяки проєктам, подібним до артрезиденції «ТРИ ПЛОЩИНИ БАРСЬКОЇ КЕРАМІКИ», сьогодні вона переживає відродження.

Директор Комунального закладу вищої освіти «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського» Петро Нестерович САВЧУК та викладач кафедри мистецьких дисциплін, завідувач майстерні Вадим Васильович ШПАКОВАТИЙ отримали подяки за підтримку цього проєкту, який сприяє збереженню та популяризації традиційного гончарства.

Барська кераміка, як різновид подільської, виділяється своїм унікальним стилем. Майстри створювали здебільшого столові та декоративні вироби: миски, глечики, тарілки, іграшки. Вони вирізняються білим тлом з витонченим каліграфічним розписом у брунатних, зелених, вохристих і жовтих кольорах, що відтворюють ідеальні лінії. Одним із найпопулярніших мотивів барської кераміки є птах на яблуневій гілці. Важливим аспектом є також сюжетний розпис із зображенням побуту місцевих жителів, що робить Бар особливим гончарним осередком, де використовувалися такі теми.

Артрезиденція «ТРИ ПЛОЩИНИ БАРСЬКОЇ КЕРАМІКИ» мала на меті відродити мистецтво барської кераміки й популяризувати його серед сучасної молоді та митців. Проєкт об'єднав три напрями: гончарне та образотворче мистецтво і фотомистецтво, – що дозволило учасникам творчо взаємодіяти та експериментувати.

Майстерня Барського гуманітарно-педагогічного коледжу імені Михайла Грушевського під керівництвом Вадима ШПАКОВАТОГО стала простором для реалізації такої ініціативи. Саме тут відбувався процес створення виробів; тут учасники артрезиденції не лише ознайомлювалися з традиційними техніками, але й навчалися поєднувати їх із сучасними художніми підходами.

Вадим ШПАКОВАТИЙ, як досвідчений майстер і викладач, забезпечив належну технічну підтримку для всіх учасників артрезиденції. Його майстерня перетворилася на центр для творчих експериментів, у яких відроджувалася давня техніка виготовлення кераміки з оригінальним барським розписом.

Петро САВЧУК, як директор коледжу, забезпечив усебічну підтримку проєкту, розуміючи його важливість для збереження національної культурної спадщини. Артрезиденція стала важливим етапом культурного розвитку міста і привернула увагу вітчизняних майстрів до багатої історії барської кераміки.

Артрезиденція «ТРИ ПЛОЩИНИ БАРСЬКОЇ КЕРАМІКИ» стала важливим кроком у відродженні цього давнього народного промислу, що є невід'ємною частиною культурної спадщини Вінниччини.

Завдяки підтримці Петра Нестеровича САВЧУКА та професіоналізму Вадима Васильовича ШПАКОВАТОГО, цей проєкт став культурним явищем, що інтегрує традиційне мистецтво в сучасний контекст. Відродження барської кераміки продовжує надихати митців на творчі пошуки та збереження національних традицій.

Організатори артрезиденції «ТРИ ПЛОЩИНИ БАРСЬКОЇ КЕРАМІКИ» заслуговують окремої подяки за їхню важливу працю і співпрацю з коледжем. Завдяки їхнім зусиллям, ця подія не лише сприяла відродженню давніх традицій, але й залучила молодь до процесу збереження національної спадщини. Співпраця між митцями, коледжем та громадськими організаціями, зокрема такими, як «Народний музей барської кераміки», підкреслила важливість культурного діалогу і колективних зусиль у збереженні нематеріальної культурної спадщини.

Надія БЛІДЧЕНКО, заступник директора

з гуманітарної освіти та виховної роботи






55 переглядів

Comments


Архів

Краплинки мудрості

Ми в соцмережах
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Twitter Basic Square
bottom of page