Особлива дитина… Вона водночас і особлива, і така ж, як усі.
Її особливість закладена природою. У характері, здібностях, можливостях…
Але вона, як усі, чекає любові, підтримки, турботи.
Завдання педагога – прийняти її особливість, полюбити її всім серцем і повірити в її сили!
Завдання педагога – віднайти до особливої дитини особливий підхід, підібрати потрібні слова, створити особливу методику її розвитку, навчання та виховання.
Досвід педагогів, що торують шлях інклюзивної освіти, безцінний для наукової педагогіки та, насамперед, для студентів педагогічних спеціальностей, які в майбутньому поповнять ряди вчительства.
Специфіку навчання школярів з особливими освітніми потребами розкрила у гостьовій лекції «Специфіка роботи з дітьми із синдромом Дауна» Інна Анатоліївна ФЕДОРЧУК – у минулому випускниця Барського педагогічного училища, а сьогодні спеціаліст вищої категорії, асистент учителя з інклюзивної освіти Барського ліцею №1 Барської міської ради.
Зустріч була присвячена інклюзивній освіті, яка нині запроваджується в Україні, що позиціонує себе у світі як демократична держава.
Інклюзивна освіта – це гнучка, індивідуалізована система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання і передбачає навчання дитини з особливими потребами в умовах загальноосвітнього закладу спільно з однолітками.
Однак інклюзивна освіта – це і складне та багатогранне поле діяльності, яке потребує постійного вивчення, збагачення, удосконалення й самоосвіти педагогів.
Щиро вдячні шановній гості за корисні рекомендації, представлені методичні матеріали, що стануть у нагоді молодим педагогам! Зичимо, аби клопітка самовіддана праця приносила втіху у здобутках особливих школярів!
Наталія ФЕДОРЧУК, к.п.н.,
завідувач кафедри педагогіки, психології т фахових методик
Comments