14 листопада на базі КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського» відбувся міжрегіональний науково-практичний онлайн-семінар «Фахова підготовка майбутніх педагогів до реалізації Концепції нової української школи: сучасні підходи та пріоритети», роботу якого організували: Федорчук Наталія Анатоліївна, кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри педагогіки, психології та фахових методик КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського»; Гулько Олена Миколаївна, аспірантка Інституту вищої освіти Національної академії педагогічних наук України, практичний психолог, викладач КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського»; Сверлович Валентина Вікторівна, заступник директора з навчально-педагогічної роботи КЗВО «Вінницький гуманітарно-педагогічний коледж».
Проведення семінару передбачало вирішення низки актуальних завдань:
окреслити філософські основи та шляхи реалізації Концепції «Нова українська школа: простір освітніх можливостей»;
висвітлити досвід забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти регіону в контексті реформування освіти;
висвітлити досвід організації інклюзивної освіти в початкових школах регіону;
проаналізувати актуальні питання фахової підготовки майбутніх учителів до реалізації Концепції «Нова українська школа: простір освітніх можливостей» в закладах вищої освіти;
презентувати освітянській спільноті сучасні нейронауки для ефективного навчання учнів початкової школи.
Із вітальним словом до учасників семінару звернувся Савчук Петро Несторович, директор КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського», кандидат педагогічних наук, який, зокрема, наголосив на важливості реформування освіти в Україні, посилення громадянського патріотичного виховання в Новій українській школі, соціальній відповідальності сучасного вчителя.
До участі в онлайн-семінарі було запрошено науково-педагогічних та педагогічних працівників, представників органів управління освітою територіальних громад та громадських організацій, які цікавляться питаннями освітнього процесу в сучасному закладі освіти.
Серед зареєстрованих учасників науково-практичного зібрання були представники:
Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова;
Вінницького державного педагогічного університету ім. М. Коцюбинського;
Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії;
Уманського державнного педагогічного університету ім. П. Тичини;
Комунального закладу вищої освіти «Вінницький гуманітарно-педагогічний коледж»;
Комунального закладу вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради;
Комунального закладу «Уманський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж ім. Т.Г. Шевченка» Черкаської обласної ради;
Чортківського гуманітарно-педагогічного фахового коледжу ім. О. Барвінського;
Вінницької приватної гімназії «Дельфін»;
Комунального закладу «Вінницька гуманітарна початкова школа № 25»;
Браїлівської гімназії Жмеринської міської територіальної громади;
ЗЗСО І-ІІІ ст. №1 Барської міської ради;
Барського ліцею №2 Барської міської ради;
Шаргородського закладу дошкільної освіти №3 Шаргородської міської ради;
закладів дошкільної освіти регіону.
Розпочала роботу семінару Пристінська Марина Сергіївна, консультантка з питань освіти, педагог, нейропсихологиня, співавторка та спікерка онлайн-курсу для вчителів початкової школи НУШ (EdEra), співавторка і тренерка курсу для підготовки тренерів НУШ, співавторка «Порадника для вчителів НУШ», підручників з української мови та ЯДС для учнів 1-3-х класів НУШ, редакторка та керівниця редакції газети «Початкова освіта» видавництва «Шкільний світ. Психологиня підготувала виступ на тему «Нейронауки для педагогів», у ході якого презентувала освітянській спільноті сучасні нейронауки для ефективного навчання учнів початкової школи.
Федорчук Наталія Анатоліївна, кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри педагогіки, психології та фахових методик КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського», ознайомила учасників семінару з системою підготовки в коледжі майбутніх учителів початкових класів до реалізації Концепції нової української школи
Майданик Олена Василівна, кандидат педагогічних наук, декан факультету педагогіки та фінансово-економічної діяльності КЗВО «Вінницький гуманітарно-педагогічний коледж», поділилася напрацьованим у закладі освіти досвідом професійної підготовки майбутніх учителів у контексті реформи початкової школи.
Про пріоритети науково-теоретичної та методологічної підготовки студентів до роботи в Новій українській школі говорила стейкхолдер освітньої програми «Початкова освіта» директор комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Барської міської ради» Стрельчук Наталія Олександрівна (тема виступу – «Учитель Нової української школи: формула професійного успіху»).
Питання наступності та перспективності дошкільної і початкової освіти в контексті реформування освіти розкрила у своєму виступі Юстименко Оксана Михайлівна – вихователька Комунального закладу дошкільної освіти «Веселка» Лука-Мелешківської сільської ради.
Досвідом реалізації Концепції нової української школи поділилися вчителі початкових класів Комунального закладу «Вінницька гуманітарна початкова школа №25» Гулько Олена Анатоліївна та Юрченко Ольга Вікторівна.
Про значення та психолого-педагогічні передумови створення нового освітнього середовища розповіла Гора Діна Карпівна – консультант комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Барської міської ради».
Корисним для майбутніх педагогів досвідом застосування діяльнісного та інтегрованого підходів у навчанні, як інструментів формування ключових компетентностей молодших школярів, поділилася Маніта Тетяна Миколаївна – учителька початкових класів Барського ліцею №2 Барської міської ради.
Про особливості інклюзивної освітньої діяльності доповіла Попіловська Ірина Віталіївна – учителька початкових класів Барського ліцею №2 Барської міської ради (тема виступу – «Застосування форм та методів освітньої роботи в Новій українській школі з дітьми, що мають розлади аутичного спектру в умовах інклюзивного навчання»).
Заключне слово тримала Самборська Олена Дмитрівна – заступник директора з навчальної роботи КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського», доктор філософії.
Наталія ФЕДОРЧУК, канд. пед. наук,
завідувач кафедри педагогіки, психології та фахових методик
Comentários