
Для членів робочих груп з розробки освітньо-професійних програм та педагогічного колективу КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського» є важливою тісна співпраця зі стейкхолдерами, як організаціями, особами, що мають певні бачення щодо діяльності закладу загалом та впровадження освітньо-професійних програм зокрема.
23 січня кафедра педагогіки, психології та фахових методик провела чергову зустріч стейкхолдерів, педагогічних і науково-педагогічних працівників з метою презентації та обговорення освітньо-професійних програм зі спеціальності «Початкова освіта» галузі знань «Освіта/Педагогіка».
На зустрічі були присутні керівники закладів загальної середньої освіти регіону, зокрема:
ПІДДУБНИЙ Михайло Іванович – директор Барського ліцею №3 Барської міської ради Жмеринського району Вінницької області;
РОМАНЯК Лариса Григорівна – заступник директора з навчально-виховної роботи Барського ліцею №2 Барської міської ради Жмеринського району Вінницької області;
ПОЛЯК Юлія Сергіївна – заступник директора з виховної роботи Барського ліцею №1 Барської міської ради Жмеринського району Вінницької області;
НАМАНЮК Володимир Миколайович – директор Луко-Барської гімназії з дошкільним підрозділом Барської міської ради Жмеринського району Вінницької області;
ЮРЧИШЕНА Оксана Дмитрівна – директор Ялтушківського ліцею Барської міської ради Жмеринського району Вінницької області;
МАЦУН Ольга Володимирівна – директор Комаровецької гімназії з дошкільним підрозділом Барської міської ради Жмеринського району Вінницької області;
ПАЛАМАРЧУК Любов Олександрівна – педагог-організатор Балківської гімназії з дошкільним підрозділом Барської міської ради Жмеринського району Вінницької області;
ТОМЧУК Ірина Григорівна – заступник директора з навчально-виховної роботи Клекотинського ліцею Мурафської сільської ради Жмеринського району Вінницької області;
ПАВЛЮК Оксана Олександрівна – заступник директора з виховної роботи Шаргородського ліцею №2 Шаргородської міської ради Жмеринського району Вінницької області;
СКВОРЦОВА Олена Володимирівна – заступник директора з навчально-виховної роботи Жмеринського ліцею №1 Жмеринської міської ради Вінницької області;
ТАРАС Лариса Іванівна – директор опорного закладу середньої загальної освіти І-ІІІ ступенів с. Багринівці Літинського району Вінницької області;
НЕЧАЙ Світлана Володимирівна – завідувач філії «Жуківецька гімназія» Комунального закладу «Жмеринський ліцей №5» Жмеринського району Вінницької області.
До гостей з вітальним словом звернувся Петро Несторович САВЧУК – директор коледжу, кандидат педагогічних наук. Він, зокрема, наголосив на унікальній місії сучасного вчителя – відбудові мирної української держави, вихованні свідомих школярів-патріотів. Петро Несторович подякував керівникам закладів загальної середньої освіти та їхнім колективам за співпрацю в площині практичної підготовки майбутніх фахівців.
Голова робочої групи з розробки освітньо-професійної програми «Початкова освіта» фахової передвищої освіти Світлана Віталіївна МАРЧУК, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, завідувач практики, окреслила мету ОПП – формування конкурентоспроможного фахівця, який володіє загальними і спеціальними компетентностями, спроможного вирішувати типові спеціалізовані задачі початкової освіти, застосовуючи положення і методи психолого-педагогічної науки, та відповідального за результати своєї діяльності в освітньому процесі; обґрунтувала її особливість – спрямованість на оволодіння здобувачами фундаментальних теоретичних знань, умінь, навичок та інших компетентностей, достатніх для розв’язання складних спеціалізованих завдань і практичних проблем у процесі навчання та галузі професійної діяльності, наявність дисциплін вільного вибору студента («Англійська мова в початковій школі», «Інформатика в початковій школі», «Організація позанавчальної освітньої та дозвіллєвої діяльності», «Інклюзивна освіта»).
У результаті опанування визначених програмою освітніх компонентів, здобувачі освіти отримують можливість продовження навчання за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти. Саме таку програму підготовки бакалаврів за спеціальністю «Початкова освіта» презентувала голова робочої групи Наталія Анатоліївна ФЕДОРЧУК – кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри педагогіки, психології та фахових методик.
Особливість програми полягає в комплексності науково-теоретичної та практичної підготовки здобувачів освіти, посиленій практичній зорієнтованості, забезпеченні різносторонньої поглибленої практичної підготовки фахівців у закладах шкільної освіти, літніх оздоровчих закладах та закладах позашкільної освіти через різні види практик (педагогічна (ознайомлювальна) практика; (навчальна практика з природознавства та краєзнавства; навчально-дослідницька практика); літня (педагогічна) практика в закладах шкільної та позашкільної освіти; педагогічна практика: 1-й і 2-й цикли НУШ; психолого-педагогічна практика; безперервна педагогічна (переддипломна) практика)
Увага запрошених педагогів була зосереджена на циклі вибіркових освітніх компонентів, що забезпечують академічні інтереси здобувачів освіти. Студентам запропоновані для вивчення актуальні і практично значущі для сучасної початкової школи навчальні дисципліни, зокрема: «Основи інтегрованого навчання», «Риторика», «Педагогічні технології в початковій школі», «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в НУШ», «Педагогічні засади професійної діяльності асистента вчителя з інклюзивної освіти», «Педагогічні засади професійної діяльності асистента вчителя з інклюзивної освіти», «Основи педагогічного спілкування», «Основи психодіагностики», «Психологія спілкування», «Психологія лідерства», «Диференційна психологія», «Проєктування та створення електронних підручників, посібників і масових відкритих онлайн-курсів», «Інформаційна безпека та захист інформації», «Практикум із розв’язування математичних задач», «Організація STEM-освіти в закладі освіти», «Логіка в початковій школі», «Організація дистанційного навчання в закладах освіти», «Організація та управління в початковій школі», «Основи документообігу», «Етнопедагогіка», «Філософія освіти», «Політологія», «Економіка освіти», «Правові основи освітньої діяльності», «Теорія і практика формування фінансової грамотності молодших школярів», «Анатомія і фізіологія дітей з основами генетики», «Основи екології», «Методика гурткової роботи», «Гендерна педагогіка».
У ході зустрічі було проаналізовано компетентності та програмні результати навчання здобувачів освіти, окреслено напрямки подальшої співпраці з питань підготовки майбутніх учителів початкових класів.
Заступник директора з навчальної роботи доктор філософії Олена Дмитрівна САМБОРСЬКА від імені викладацького колективу коледжу висловила вдячність присутнім стейкхолдерам за активну участь у презентації освітніх програм, підкресливши важливість їхньої професійної думки щодо поліпшення змісту документів, і запевнила всіх присутніх у подальшій плідній співпраці освітян-однодумців.
Зусилля педагогічного колективу КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського» спрямовані на підготовку нового покоління сучасних педагогів, відкритих до інновацій та розвитку, здатних організувати якісний і доступний освітній процес у початковій школі з метою різностороннього розвитку та особистісного становлення молодших школярів.
Нова українська школа чекає нових педагогів!
Наталія ФЕДОРЧУК,
завідувач кафедри
педагогіки, психології та фахових методик
Comments