Завдяки плідному спілкуванню з мистецтвом людина набуває особливого досвіду світосприйняття, розширює горизонти духовної культури і творчого мислення. Для студентської молоді важливо не лише засвоїти культурні здобутки попередніх поколінь, але й рухати культуру вперед, використовуючи свої творчі здібності і виробляючи високий професіоналізм.
Саме з такою метою в коледжі було створено творче об’єднання «Композиція в образотворчому мистецтві», що дає можливість використати набуті академічні знання та вміння у створенні нового виробу, зображення, твору.
Програма творчого об’єднання передбачає вивчення 4-х видів образотворчого мистецтва – графіки, живопису, декоративно-прикладного мистецтва, скульптури. Вивчення кожного нового розділу починалося з теоретичного матеріалу, тож студенти ознайомлювалися з основами композиції, новими техніками, прийомами, способами обробки певних матеріалів. Практичні завдання полягали в застосуванні теорії на практиці, за умови створення виробу за своїм задумом.
Протягом першого семестру студенти мали можливість вивчати живопис, скульптуру та частково графіку. Під час вивчення живопису в їхнє завдання входило не лише зобразити натурну постановку, але й самостійно її скласти: підібрати відповідні речі до певного типу натюрморту, скомпонувати їх у єдине ціле, продумати способи передачі настрою та свого задуму за допомогою техніки «гуаш».
На заняттях із графіки відбувалося закріплення знань із композиційних основ пейзажу, натюрморту як жанрів образотворчого мистецтва. Завданням було зобразити натурну постановку (чи фото об’єктів), трансформувавши її в спрощений, лаконічний графічний варіант з використанням лінії, крапки, штриха, плями. Таке завдання не є простим, оскільки потребує уваги, мислення, спостережливості та вміння використати графічні засоби, спростивши форму, але надавши тривимірність зображенню. Кожна робота була новим кроком до вдосконалення вмінь.
На заняттях розділу «Скульптура» студенти мали можливість працювати в техніці солоного тіста, ознайомилися з різною рецептурою пластичної маси, прийомами і способами ліплення. Завданням було створити рельєфні квіткові композиції, композиції народознавчого характеру, попередньо зробивши ескізи; кожну роботу деталізувати, забарвити та оформити в рамку. Такі завдання принесли масу задоволення, оскільки результати потішили самих авторів.
У другому семестрі студенти розширили свої знання і відточили вміння з різних технік декоративно-прикладного мистецтва, зокрема петриківського розпису, витинанки, розпису тканини. Кожна з цих технік цікава і специфічна. Так, до прикладу, петриківський розпис вимагає від студентів не лише знань із кольорознавства та композиції, умінь побудови зображуваного, але й вимагає сформованих навиків віртуозно використовувати пензлик, адже саме це дає можливість зробити відповідний мазок-пелюстку, мазок-квіточку тощо.
Пандемія коронавірусної хвороби не порушила графік творчого об’єднання, лише забрала можливість живого спілкування. Щодо виконання робіт, то тут не було проблем. Кожен студент на першому занятті ознайомився з інформацією про необхідні матеріали та інструменти. Тому виконання завдань за монітором не було проблемою. Заняття проходили в онлайн-режимі, суть завдання обговорювали через відеозв’язок. Свої роботи студенти завантажували до класу, де були розміщені зразки робіт, майстер-класи відповідних технік; на кожному занятті аналізували виконані творчі роботи, давали поради один одному.
Заняття творчого об’єднання дали змогу студентам розширити знання з образотворчого мистецтва, зокрема з живопису, графіки та скульптури, і втілити їх у свій творчий задум.
Після завершення вивчення програми творчого об’єднання «Композиція в образотворчому мистецтві» студенти поділилися своїми думками щодо занять.
На думку Михальчишиної Альони, «на гурткових заняттях студенти навчилися працювати в різних цікавих техніках. У нас було достатньо часу, щоб добре освоїти всі техніки, відкрити для себе щось нове».
«На гуртку ми освоїли багато класних технік. Мені сподобалося ліплення з солоного тіста і техніка «монотипія». Це був корисний досвід», – переконана Дем’янюк Валерія.
«Найбільше мені сподобалося виконувати витинанку та ліплення з солоного тіста. На мою думку, я досить добре освоїла техніку витинанки. Вона лаконічна та вишукана у своєму виконанні. Та й техніка ліплення з солоного тіста не складна, вона розвиває моторику і фантазію. Загалом для мене це був гарний та корисний досвід, який я можу застосовувати в житті», – каже Мацюк Яна.
Альона Романюк, керівник творчого об’єднання
«Композиція в образотворчому мистецтві»
תגובות