Для забезпечення здобувачам освіти індивідуалізованого процесу набуття знань, умінь, навичок викладачі та керівники творчих об’єднань коледжу чітко організували освітню діяльність, використавши засоби вебсервісів Google Classroom та Google Мееt у синхронному режимі, тобто через взаємодію між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої вони одночасно перебувають у вебсередовищі (чат, аудіо- та відеоконференції, соціальні мережі тощо).
Педагоги створили відповідні дистанційні курси – систематизоване зібрання інформації та засобів навчально-методичного характеру, необхідних для засвоєння навчальних дисциплін (програм). Їхню доступність забезпечує Інтернет за допомогою веббраузера та/або інших програмних засобів. Укомплектовано і вебресурси навчальних дисциплін, необхідні для забезпечення дистанційного навчання, які містять:
методичні рекомендації, алгоритми виконання завдань, критерії оцінювання, перелік форм контролю тощо;
документи планування навчального процесу (навчальні програми, календарно-тематичні плани, розклади занять);
відео- та аудіозаписи лекцій і семінарів;
мультимедійні лекційні матеріали;
термінологічні словники;
практичні завдання і віртуальні лабораторні роботи з методичними рекомендаціями щодо їх виконання;
віртуальні тренажери з методичними рекомендаціями щодо їх використання;
пакети тестових завдань для проведення контрольних заходів, форми тестування з автоматизованою перевіркою результатів і з перевіркою, яку забезпечує викладач;
електронні бібліотеки і посилання на них;
бібліографічні матеріали тощо.
Викладачі постійно підвищують свій фаховий рівень, беручи участь у науково-практичних конференціях, вебінарах, тренінгах.
Навчальний процес у дистанційному режимі організовано в різних формах (самостійна робота, навчальні заняття (лекція, семінар, урок, практичні та лабораторні заняття, консультації тощо), практична підготовка, контрольні заходи (проміжний та підсумковий контроль).
Завідувач практики і методисти організували практичну підготовку студентів згідно з наскрізними програмами практик і відповідно до чіткого графіку роботи.
Куратори академічних груп налагодили співпрацю з батьківським колективом, що сприяє оптимізації та підвищенню ефективності освітнього процесу в умовах дистанційного навчання.
У полі зору адміністрації та кураторів постійно перебувають студенти з особливих соціальних категорій (сироти; особи, позбавлені батьківського піклування; особи з інвалідністю, особи з малозабезпечених сімей), враховуються їхні матеріальні умови та індивідуально-психологічні особливості.
У ході організації дистанційного навчання забезпечується дотримання відповідних санітарно-епідеміологічних вимог з метою збереження фізичного та психічного здоров’я суб’єктів освітнього процесу.
Безумовно, надання освітніх послуг дистанційно – це сучасна альтернатива класичному формату організації освітнього процесу, яка має свої суттєві переваги і недоліки та потребує ґрунтовного вивчення й широкої апробації на науково-педагогічному і методичному рівнях. Педагогічний і студентський колективи Коледжу впевнено йдуть цим шляхом і доводять, що ефективне дистанційне навчання можливе!
Федорчук Н.А.,
завідувач кафедри педагогіки, психології та фахових методик
Comments