Сучасна вітчизняна наука переживає ґрунтовне оновлення, реформацію і стрімке зростання показників досліджень, зокрема в галузі педагогіки та психології.
Зусилля науковців нині спрямовані на вирішення проблем дошкільної та загальної середньої (початкової) школи, оновлення науково-методичного забезпечення освітнього процесу і підвищення його ефективності.
Цьому, зокрема, сприяють ґрунтовні психолого-педагогічні дослідження.
Свій скромний внесок в аналіз сучасних освітніх тенденцій зробили студенти спеціальностей «Дошкільна освіта» та «Початкова освіта» заочної форми навчання.
Здобувачі освіти звітували про проведену науково-дослідну роботу, захищаючи 11 та 16 травня курсові роботи.
Студенти досліджували:
особливості емоційної готовності дітей дошкільного віку до навчання в школі;
особливості гендерного виховання дітей дошкільного віку;
вплив мікроклімату сім’ї на розвиток особистості дошкільника;
педагогічні умови трудового виховання дітей у сім’ї і закладі дошкільної освіти;
методику формування в дітей старшого дошкільного віку уявлень про професії;
сутність агресивної поведінки дошкільників, як форми взаємодії з однолітками;
особливості використання художньої літератури у співтворчості дітей дошкільного віку, батьків і педагогів;
психолого-педагогічні умови розвитку креативності в молодшому шкільному віці;
особливості соціалізації молодших школярів;
психологічні особливості адаптації та дезаптації першокласників;
теорію виховання в педагогічній і літературній спадщині А.С. Макаренка;
історію становлення педагогічної системи М. Монтессорі;
особливості запровадження інклюзивного навчання в Україні;
психологічні особливості агресивної поведінки дітей молодшого шкільного віку;
психологічні особливості розвитку вольових якостей у молодшому шкільному віці;
особливості копінг-стратегій дітей молодшого шкільного віку тощо.
Основні зусилля дослідників-початківців були зосереджені на аналізі класичної та новітньої фахової джерельної бази; вивченні стану розробки окреслених тем у сучасній науці, описі досвіду впровадження наявних освітніх методик у практику дошкільної та початкової освіти; проведенні первинних констатуючих експериментів та розробці власних методичних напрацювань (конспектів занять, методичних рекомендацій, навчального наочного приладдя тощо).
Сподіваємося, що науково-пошукова діяльність майбутніх педагогів матиме продовження в майбутньому.
Наталія ФЕДОРЧУК., канд. пед. наук,
завідувач кафедри педагогіки, психології та фахових метод
Comments