top of page

БУЛІНГ: ЗАПОБІГАЄМО, РОЗПІЗНАЄМО, ПРОТИДІЄМО


26 листопада на платформі Meet відбулася гостьова лекція на тему «Профілактика та протидія булінгу в закладах вищої освіти».

Учасниками заходу були педагогічні, науково-педагогічні працівники і здобувачі освіти КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського».

Спікер заходу – ГЕВЧУК Наталія Сергіївна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри соціальної роботи Камʼянець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.

Сьогоднішня реальність закладів вищої освіти вимагає не лише підготовки студентів до професійної діяльності, але й створення безпечного освітнього середовища, вільного від булінгу – форми насильства, що має серйозні наслідки для психічного, емоційного та соціального стану людини.


Пані Наталія зазначила, що булінг може набувати різних форм. Найчастіше це:

  • фізичне насильство (штовхання, побиття, блокування доступу до приміщень);

  • психологічний тиск (образи, поширення пліток, ізоляція);

  • кібербулінг (агресія через соціальні мережі, електронну пошту чи месенджери);

  • економічний булінг (обмеження доступу до ресурсів, маніпуляція фінансами).


Булінг не лише шкодить психічному здоров’ю потерпілого, але й негативно впливає на загальну атмосферу в колективі, створюючи бар’єри для навчання та розвитку.

Як зазначила спікерка, щоб протидіяти булінгу, потрібно:

  1. Створити безпечне середовище: забезпечити дружню атмосферу, у якій усі здобувачі освіти почуватимуться прийнятими і захищеними.

  2. Здійснювати інформування серед студентів і викладачів: проводити тренінги, лекції та семінари щодо запобігання булінгу; вивчати його прояви, методи протидії.

  3. Розробляти механізми реагування: у кожному закладі освіти має діяти чітка процедура подання скарг або повідомлень про випадки булінгу. Анонімні скриньки для звернень можуть бути ефективним способом збору інформації.

  4. Психологічна підтримка: функціонування центру психологічної допомоги, де студенти можуть отримати консультації та підтримку.

  5. Співпраця з батьками: інформування батьків про проблему булінгу; залучення їх до вирішення конфліктних ситуацій.


Протидія булінгу в закладах вищої освіти – це спільна справа, яка вимагає системного підходу. Створюючи безпечне середовище, ми сприяємо не лише особистісному розвиткові учнівсько-студентської молоді, а й зміцнюємо моральний фундамент нашого суспільства.

Тож спільними зусиллями формуймо культуру поваги, розуміння та безпеки!

Пам’ятаймо, що толерантність, взаємоповага та емпатія – це основа гармонійних стосунків у суспільстві та в освітньому середовищі.

ЛЮДМИЛА КАПЛИЧНА,

 методист коледжу, доктор філософії




114 переглядів

Comments


Архів

Краплинки мудрості

Ми в соцмережах
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Twitter Basic Square
bottom of page