26 листопада на платформі Meet відбулася гостьова лекція на тему «Профілактика та протидія булінгу в закладах вищої освіти».
Учасниками заходу були педагогічні, науково-педагогічні працівники і здобувачі освіти КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського».
Спікер заходу – ГЕВЧУК Наталія Сергіївна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри соціальної роботи Камʼянець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.
Сьогоднішня реальність закладів вищої освіти вимагає не лише підготовки студентів до професійної діяльності, але й створення безпечного освітнього середовища, вільного від булінгу – форми насильства, що має серйозні наслідки для психічного, емоційного та соціального стану людини.
Пані Наталія зазначила, що булінг може набувати різних форм. Найчастіше це:
фізичне насильство (штовхання, побиття, блокування доступу до приміщень);
психологічний тиск (образи, поширення пліток, ізоляція);
кібербулінг (агресія через соціальні мережі, електронну пошту чи месенджери);
економічний булінг (обмеження доступу до ресурсів, маніпуляція фінансами).
Булінг не лише шкодить психічному здоров’ю потерпілого, але й негативно впливає на загальну атмосферу в колективі, створюючи бар’єри для навчання та розвитку.
Як зазначила спікерка, щоб протидіяти булінгу, потрібно:
Створити безпечне середовище: забезпечити дружню атмосферу, у якій усі здобувачі освіти почуватимуться прийнятими і захищеними.
Здійснювати інформування серед студентів і викладачів: проводити тренінги, лекції та семінари щодо запобігання булінгу; вивчати його прояви, методи протидії.
Розробляти механізми реагування: у кожному закладі освіти має діяти чітка процедура подання скарг або повідомлень про випадки булінгу. Анонімні скриньки для звернень можуть бути ефективним способом збору інформації.
Психологічна підтримка: функціонування центру психологічної допомоги, де студенти можуть отримати консультації та підтримку.
Співпраця з батьками: інформування батьків про проблему булінгу; залучення їх до вирішення конфліктних ситуацій.
Протидія булінгу в закладах вищої освіти – це спільна справа, яка вимагає системного підходу. Створюючи безпечне середовище, ми сприяємо не лише особистісному розвиткові учнівсько-студентської молоді, а й зміцнюємо моральний фундамент нашого суспільства.
Тож спільними зусиллями формуймо культуру поваги, розуміння та безпеки!
Пам’ятаймо, що толерантність, взаємоповага та емпатія – це основа гармонійних стосунків у суспільстві та в освітньому середовищі.
ЛЮДМИЛА КАПЛИЧНА,
методист коледжу, доктор філософії
Comments